5 Hlavních způsobů, jak zabránit demenci


5 Hlavních způsobů, jak zabránit demenci

Mluvíme o demenci obecně: v okamžiku, kdy člověk začíná ztrácet některé aspekty duševních schopností, když je obtížné žít autonomní život. Zahrnuje ztrátu paměti, ztrátu schopnosti navigovat, přemýšlet ...

Již jste dokázal odhadnout, že nejčastější typ demence je určitě Alzheimerova choroba. Cévní mozková příhoda může vést k demenci.

I když dokonale pochopíme, že nikdy nemůže eliminovat riziko vzniku těchto onemocnění 100%,nicméně, stojí za to vědět, co můžete dělat každý den, aby se zabránilo těmto problémům. Někdy to zcela nezávisí na věku nebo dědičnosti.

Někdy problémy s štítnou žlázou nebo extrémní nedostatky vitamínů mohou vést ke ztrátě paměti nebo zhoršení duševního stavu. To je důvod, proč to nemá nic společného se stárnutím, což je téměř vždy spojeno s tímto pojmem.

Takže se podívejme na několik faktorů.

Můžete předejít demenci?

Neurovědci říkají, že neexistuje žádný způsob, jak zabránit jakémukoli typu demence. Nicméně pokud máte například mrtvici, velkou kognitivní rezervu nebo dobré zdraví, může pomoci snížit škodu v průběhu času.

Vždy si pamatujte, že mozek má vynikající elasticitu. Připomíná sval, který posiluje pod vlivem tréninku, vytváří více neurologických sloučenin a tkání, což z něj činí v budoucnu odolnější vůči degenerativním problémům.

Nicméně je třeba vyjasnit některé aspekty. Pokud nekouříte, vyloučíte celou řadu zdravotních problémů. Totéž platí, pokud se vyvarujete užívání léků nebo jiných látek, které mohou způsobit poškození mozku. Přinese lepší kvalitu života.

Pod tím myslíme, že existují určité faktory, které mohou snížit poškození a vytvořit další spojení mezi neurony. Vytváří zdravější a trvalejší mozek. To je to, co potřebujete?

Podívejme se na to níže:

1. Zdravé jídlo

Udělejte si chvíli, než přemýšlet o tom, co dělali vaši dietu minulý týden. Často jíte mnoho sladkostí? Předbalené nádobí? Přidáváte sůl do jídla? Jíte hodně rafinované bílé mouky? Kolik porcí ovoce jíte každý den?

Možná budete muset provést některé změny. Aby se zabránilo demence a postarat se o mozku měli dodržovat následující tipy:

potraviny bohaté na antioxidanty jsou nezbytné pro ochranu neuronů chemickými látkami, jako jsou volné radikály. Pomáhá předcházet okyselování neuronů. Přidat antioxidanty ke stravě s těmito potravinami:

  • pomeranče
  • citrony
  • grapefruit
  • bílý čaj
  • zelený čaj
  • strawberry
  • borůvky
  • řepy
  • zázvor
  • jablka
  • červené hrozny
  • potraviny s omega-3 a omega-6 mastných kyselin: losos, vlašské ořechy ořechy, avokády
  • zelená zelenina (špenát) a křupavá zelenina (květák).

2. Mírný pohyb

Ujistěte se, že vaše svaly jsou si vědomi těchto informací: chůze na půl hodiny denně, je spojena s lepší kognitivní funkce a nižší kognitivní poruchou. Tak proč ne začít dnes?

Nemusíte se nudit sám sebe a nemusíte nejlépe vynakládat své úsilí. Jediné, co musíte udělat, je být konzistentní a každý den věnovat půl hodiny, abyste byli aktivní. Potřebujete zvednout srdeční tep a používat srdce.

Když se vrátíte domů a sprchu, příjemný pocit bude prostě neocenitelný. Váš mozek bude vděčný!

3. Udržujte zdraví srdce

Co máme na mysli "udržet vaše srdce zdravé"? Existují různé důležité faktory, které je třeba mít na paměti:

  • Udržujte hladinu cholesterolu v normě.
  • Ujistěte se, že nemáte hypertenzi.
  • Nekuřte.
  • Vyhýbejte se potravinám, které obsahují mnoho tuku a přispívají k ateroskleróze.
  • Zacházejte správně se stresem a úzkostí.
  • Vyhněte se náboru nadměrné hmotnosti.

4. Řekněte "ano" dobrým společenským vztahům

Nezůstávejte doma sledovat televizi po mnoho hodin za sebou. Vyjděte s přáteli, členy rodiny, smát, vtip, zkuste nové zážitky bez ohledu na to, jak jste starší.

Podívejte se na výlet, vyjděte z rutiny, přihlaste se na kurzy. To vše je velkým podnětem, který posiluje vaše kognitivní rezervy a pomůže vám vychutnat zdravý, šťastný mozek.

5. Řekněte "každý" nový den

Mozok, který prochází každodenní monotónností, je oxidovaný mozek. Ztrácí svou kreativitu a problémy s pamětí začínají.

Nabízí stimul každý den, můžete nabídnout jiný typ mozkových „živin“, které vytváří neurologické kotevní - nových sloučenin, které jsou napájeny učení a znalosti.

Takže neblokují svoji zvědavost, číst, učit se, dívat se na věci kriticky a objevovat nové pravdy v životě, nové podněty, které učiní váš mozek šťastný a pomáhají předcházet případné budoucí demence.


Jak správně vařit čaj

Jak správně vařit čaj

Víte, odkud pochází čaj? Podle jedné legendy, lehký letní vánek utrhl několik listů z divokého čajovníku, a spadl do vody, která kyp'yatyv čínský císař Šen Nung. Takhle nový, vonný, lahodný a čerstvý nápoj zachycuje císaře, který později vyhrál celý svět. Dnes čaj - velmi oblíbený nápoj a jeho konzumace je spojena s prevenci a léčbě různých kardiovaskulárních chorob, neurodegenerativních chorob a poruch, které ovlivňují náš pohybový aparát.

(Zajímavosti)

K milosrdenství - skvělý způsob, jak se postarat o mozku

K milosrdenství - skvělý způsob, jak se postarat o mozku

Zajímavosti v současné době více než kdy jindy, si asi myslí, že dobré semeno není vždy zárukou „sklizeň“ povahy.Mozhlyvo jste zažil v životě není zrada a pár zklamání, ale je naprosto jisté, že můžete žít lépe, pokud dosáhnete souladu mezi tím, co cítíte a co děláte. Kromě toho vás možná překvapí tato skutečnost: váš mozek je geneticky naprogramován, aby udělal dobro.

(Zajímavosti)