Jíst vejce - je to dobré nebo špatné pro vaše zdraví?


Jíst vejce - je to dobré nebo špatné pro vaše zdraví?

Někteří lidé tvrdí, že konzumace vajec je prospěšná a ostatní jsou proti jejich spotřebě. Někteří argumentují, že toto jídlo má pro tělo mnoho prospěšných vlastností a jiné, které škodí zdraví. Jíst vejce je dobré nebo špatné pro zdraví? Odpověď na otázku, kterou najdete v tomto článku.

Nutriční hodnota vajíček

Vejce jsou plné živin a lze je snadno odhalit. Používají se jako ingredience v mnoha receptech. Nicméně, mnoho lidí říká, že to není dobré pro zdraví, protože vejce zvyšuje cholesterol a tuk v těle, což může vést k kardiovaskulárním chorobám.

Vaječné vaječné bílkoviny vám nejen dodávají bílkoviny, ale také tuky (mononenasycené, stejně jako polynenasycené), vitamíny a cholesterol. Je důležité vědět, protože je třeba sledovat vyváženou hladinu cholesterolu.

Existují studie, které ukazují, že časté používání vajíček má pozitivní vliv na naše zdraví. Ale existují i ​​jiní, kteří tvrdí opak. Ale neexistuje skutečný důkaz, který by potvrdil teorii, že jíst vajíčka je špatná pro vaše zdraví.

vejce samo o sobě nemůže přinést škodu, pouze v kombinaci s jinými faktory: stres, tabák, sedavý životní styl, alkohol, tuky a rafinovaných produktů.

Záleží také na tom, ve které formě konzumujete vajíčka. Denní spotřeba smažených vajec je špatná pro zdraví, zatímco vařené vejce jsou dobré. Lékaři doporučují konzumovat maximálně čtyři nebo pět vajíček týdně v závislosti na věku osoby a její genetické predispozici nebo návycích.

Mýty a pravda o vejcích

Závislost na vajíčka zvyšuje hladinu cholesterolu v krvi: to je falešné tvrzení.

Jak jsme již zmínili, vejce nejsou schopna sami zvyšovat hladinu cholesterolu. To je důsledkem použití živočišných tuků obsažených v mase nebo salámu.

Musíte se vyhnout použití syrových vajec: toto tvrzení je pravda.

Riziko otravy bakterií Salmonella (Salmonella) je sníženo a dokonce zcela vyloučeno při vaření vajec. Proto je třeba je vařit při teplotě nejméně 60 ° C.

Je třeba je umýt, než je vložíte do lednice: toto tvrzení je nepravdivé.

Ve skořápce vajec je uvnitř ochranná fólie. Takže když je umyjete, můžete ho poškodit, protože mikroorganismy se mohou objevit a šířit v pokrčené struktuře. Nicméně doporučujeme je umyt, když vaříte s vodou.

Barevné vejce jsou lepší než bílá: toto tvrzení je falešné.

Nutriční vlastnosti vajec nemají nic společného s barvou pláště. Barva se liší v závislosti na druhu kuřecího masa, takže existují bílé a hnědé vejce. Můžete jíst jak ty, tak ty.

Děti a těhotné ženy by neměly jíst vejce: toto tvrzení je nepravdivé.

Naopak, vejce mohou získat mnoho vitamínů a bílkovin. To podporuje růst plodu a malých dětí, a to zejména v souvislosti s nervového systému a odstranění potravinové alergie, které se vyskytují v prvních letech života. Měli byste si být vědomi toho, že novorozenci nemohou jíst vejce, dokud nedosáhnou věku 8 měsíců.

Dospělí by neměli jíst vejce: toto tvrzení je nepravdivé.

Tato skupina doporučuje mít tři vejce týdně, aby zvýšila nebo zabránila ztrátě svalové hmoty. Toto jídlo také obsahuje velké množství antioxidantů, které pomáhají předcházet degenerativním onemocněním, jako je Alzheimerova choroba nebo ateroskleróza.

Vejce mají hodně kalorií: toto tvrzení je falešné.

Vejce obsahuje pouze 80 kalorií a 6 gramů bílkovin, jestliže jete je vařené, ne smažené. Má také základní živiny, jako je zinek a železo. Jeho esenciální aminokyseliny mají pozoruhodné vlastnosti.

Kuřata jsou ovlivněna zvýšením počtu vajec: toto tvrzení je pravdivé.

Ale to neznamená, že je 100% pravda. Sektory, které prodávají velké množství vajec, používají určité mechanismy, které nemají vždy dobrý účinek na zdraví. Například, manipulace s lehkostí takovým způsobem, že ovulace kuřat je zrychlena. V důsledku toho mohou produkovat více vajec.

Chcete-li tomu zabránit, nakupujte vejce na malých farmách nebo rodinných obchodech, kde si můžete být jisti, že výroba nepoškozuje kuřák nebo kvalitu vajíčka.

Co je lepší konzumovat: žloutek nebo bílkovina?

Většina živin obsažených v žloutku. Je třeba vzít na vědomí, že žloutek je vejce vejce, kde se tvoří kuřata, pokud byla oplodněna a inkubována. Proto obsahuje mnoho vitamínů a bílkovin.

ale neříkáme, že pouze žloutek užitečný, můžete jíst bílkoviny získat mnoho aminokyselin, které vám pomohou budovat svalovou hmotu, například pokud cvičíte. Neobsahuje mnoho tuku, takže nabízíme lidem, kteří chtějí zhubnout. Pokud jsou vaše hladiny triglyceridů vysoké, musíte jíst vaječnou bílou, protože neobsahuje příliš mnoho cholesterolu.


5 Anální rakoviny příznaky stojí za to vědět

5 Anální rakoviny příznaky stojí za to vědět

Málokdo ví o anální rakovině. Jedná se o málo známé onemocnění, které nemá tak vysokou míru, jako je rakovina plic nebo rakovina prsu, ale musíte znát její příznaky. Podle Španělské asociace pro kontrolu rakoviny je anální rakovina 1,9% všech nádorů v gastrointestinálním traktu. I když to není příliš velké číslo, je třeba poznamenat, že výskyt této choroby v posledních letech vzrostl v důsledku několika rizikových faktorů, jako jsou: kouření dlouhověkosti lidského papilomaviru (HPV) Často postihuje muže než ženy ale mezi ženami nejčastěji dochází ve věku 50 let.

(Zajímavosti)

Nejlepší přírodní zařízení pro úklid domu

Nejlepší přírodní zařízení pro úklid domu

Kolik peněz obvykle trávíte na domácí úklidové zařízení? Výrobky vyrobené z chemikálií nejsou vždy tak efektivní, jak si myslíme. Někdy je třeba připomenout a použít jednoduchý prostředek, z nichž nám naše babičky vyprávěl znovu a znovu - to přírodní ingredience, které nebolí ruce a jsou snadno k nalezení.

(Zajímavosti)