Jak regulovat melatonin a lépe spát


Jak regulovat melatonin a lépe spát

zajímavých faktů Melatonin - hormon zodpovědný za regulaci mnoha biologických funkcí (včetně procesu spánku a bdění). Je proto důležité pro regulaci melatoninu, pokud si budete chtít odpočinout a vyhnout se poruchy spánku zvanou nespavost.

Vysvětlíme, jak to udělat v tomto článku.

Co vědět o melatoninu?

Především je důležité znát základní informace o tomto hormonu.

Melatonin provádí mnoho různých funkcí, včetně úpravy cyklu spánku.Vyrábí se v noci v epifýze umístěné v mozku.

Melatonin v noci:

  • Podporuje srdeční rytmus a krevní tlak.
  • Uvolňuje sítnici.
  • přispívá k uvolňování volných radikálů.

Žláza pošle hormon v celém těle a se synchronizuje s tlukem srdce.Pro normální hladinu melatoninu je člověk dobře postaráno a odpočívá na noc.

Hlavní problém s tímto hormonem nastává, když je jeho hladina snížena. Obvykle se stane, když je člověk ve stresu, špatně krmen, usazen, nebo používá příliš mnoho umělého světla v noci.

Co dál?Nespavost.

Melatonin také stimuluje tvorbu růstového hormonua hormony jsou důležité pro tkáně a svalů.

Melatonin pomáhá růst a zotavit se, právě proto, že děti potřebují spát déle než dospělí.Naše tělo "žádá", abychom spali více, když jsme nemocní nebo přejížděli v tělocvičně.

Melatonin také provádí následující funkce:

  • Reguluje chuť k jídlu.
  • hraje roli ve vývoji a fungování varlat a vaječníků.
  • působí jakomocný antioxidant.
  • Posiluje imunitní systém, potlačuje určité viry a bakterie.

Chcete vědět více? Přečtěte si: 8produkty k posílení imunitního systému

melatonin a serotonin Ačkoliv bychom mohli říci, je to „opačné“ hormony, které spolupracují, takže musíme normální hladiny obou hormonů. Stejně jako se produkce melatoninu zvyšuje v noci, produkuje se serotonin ve světle.

  • Naše sítnice zachycuje sluneční paprsky a dosáhne epifýzy. Když k tomu dojde, produkce melatoninu se dočasně zastaví a žláza začne produkovat serotonin.
  • Opak se stává, když jsme v temné místnosti.

důležité pochopit, že

umělé světlo může nahradit přirozenou funkci slunce. To vysvětluje, proč často chtějí, aby zůstali doma, nebo k odpočinku v zimě i v létě jsme se probudit s více energie a dělat další podnikání.

Když tělo je nedostatečná hladina serotoninu, začne se dožadovat vysoce kalorické nebo nezdravé jídlo, sušenky, sladkosti, čokolády, zmrzliny a další. Nedostatek melatoninu

provokuje nespavost a další problémy se spánkem. Nicméně přebytek může způsobit ospalost, apatie, slabost a tak dále. zmínku stojí i další velmi „populární“ hormon, aby pochopil význam melatoninu a serotoninu. Jedná se o

kortizol.Cortisol je znám jako

"stresový hormon". Jak asi tušíte z názvu, je zodpovědný za zvedání a spouštění příznaky stresu. Kromě toho, že významně ovlivňuje proces usínání a probouzení.Při stresu, někteří z nás chtějí víc spát, ale jsou i tací, kteří nemohou zavírat oči

celou noc.To může být vysvětleno skutečností, že produkce kortizolu zůstatky hormonu, který je zodpovědný pro relaxaci a aktivní.

produkty, které zvyšují produkci melatoninu

Zdravá strava je nezbytná pro normalizaci Melatonin pro spánek doporučený během 7 nebo 8 hodin každou noc.

Kromě toho se doporučuje konzumace

tropické ovoce, například ananas nebo citrusy, řekněme, pomeranče .může také pomoci tělo produkovat melatonin, konzumovat:

Sušené

  • Vejce
  • ryby
  • Beans
  • oves a pohanka
  • Corn
  • Rice
  • K dalšímu zvýšení úrovně melatoninu, přidat do jídelníčku:

Rajčata

  • brambory
  • Červené víno
  • Dairy
  • Tuna
  • návyky, které regulují hladiny melatoninu

doplňkem zdravé výživy, doporučuje se dodržovat určité návyky, které mohou být užitečné pro normalizaci melatoninu:

1. Sleep v temné místnosti místnost

měly rolety nebo závěsy, které blokují hit světlo z ulice .Tma posílá signál do mozku, že je čas spát. Spánek v tmavé místnosti

být příjemné a pomůže obnovit ztracenou sílu. Přečtěte si:

8 možných produktů pro zlepšení mozkové

2. Nedívejte se na televizi před spaním jasný obrazovky Kromě toho, mějte na paměti, že některé scény, zvuky či novinky

„probudit“ mysl a nedovolí, aby snadno do stavu odpočinek. Není nutné, aby televizi v ložnici, pokud chcete regulovat hladinu melatoninu . Totéž platí pro telefony. Použijte je dvě hodiny před spaním. 3.

Cvičení Fyzická aktivita má vliv na zdraví studnu, nikdo nepopírá. Nicméně, když

provádět fyzické cvičení pozdě v noci, tělo a mysl aktivní, což ztěžuje spát.ráno probudit bude obtížnější, pokud neobdržel tělo dostatečný počet hodin, aby se zotavit po večerní

fyzickou aktivitou.lepší povrch všechny fyzické aktivity ve večerních hodinách,

získat dostatečný odpočinek. Faktory, které vyvolávají nespavost

Pokud jste začali mít problémy se spánkem, první, co vedly některý specialista bude vaše každodenní návyky, které vyvolávají nespavost.


Výhody lesknice ke snížení hladiny cholesterolu a hubnutí Zajímavosti

Výhody lesknice ke snížení hladiny cholesterolu a hubnutí Zajímavosti

Lesknice je velmi populární po celém světě, protože je krmivo pro drůbež. Ale mnozí stále nevědí, co lidé také jedí kanárkově semena, a že ve skutečnosti to má mnoho nutriční vlastnosti, které dělají to užitečný pro zdraví. Nyní, když tyto dávky byly větší uznání, mnozí odborníci na výživu doporučují přidat lesknice různé diety.

(Zajímavosti)

Jaké jsou předchozí příznaky srdečního záchvatu? Zajímavosti

Jaké jsou předchozí příznaky srdečního záchvatu? Zajímavosti

Ve většině případů zjistit příznaky srdečního infarktu velmi snadno. Pokud má někdo náhlou bolest v hrudníku, která se šíří do boku nebo zadní straně levé ruky na něj okamžitě by měly věnovat pozornost, protože se jedná o vážné varování o tělo srdečních onemocnění. Ale když předcházející příznaky infarktu nebo anginy pectoris, situace není nebezpečná, i když to vyžaduje okamžitou lékařskou pomoc, protože je jasným znamením, že něco není s vaší zdravotní špatně.

(Zajímavosti)