Vzdělávejte děti - nevytvářejte je, ale nechte je vytvářet


Vzdělávejte děti - nevytvářejte je, ale nechte je vytvářet

Vzdělání dětí neznamená vytvářet malé verze sebe sama. Nakonec nehovoříme o vozidlech, která nejsou dobrovolná.

Pokud se pokusíte to udělat a stát se překážkou pro rozvoj dítěte, omezíte to. Dříve nebo později budou následky.

Tím, že je naučíte, co si myslet o tom, jak být, jak věřit v určité pravdy, nebudete moci používat jednu z nejcennějších schopností - sebevědomí.

Příběh učitele Sufi

Učitel Sufi vždy na konci každé lekce vyprávěl podobenství, ale studenti si vždycky nerozuměli jeho významu.

"Učitel", - nějakým způsobem student mluvil podrážděným tónem. - "Vy vždycky nám vyprávějí příběhy, ale nikdy jim nevysvětlujeme jejich význam." "Omlouvám se," omluvil se učitel, "ale dovolte mi, abych vám opravil chybu a dal vám lahodnou broskvici."

"Děkuji, učiteli."

"Ale rád bych vám poděkoval slušným způsobem. Necháte mi broskev čistý?"

"Ano, moc děkuji," řekl student, překvapen a spokojen s laskavým návrhem učitele.

"Jelikož už mám v ruce nůž, chtěl bys, abych ti to prořízl, aby bylo lepší jíst?"

"Ano, ale nechci zneužívat vaši velkorysost, učiteli."

"To není zneužívání, když se nabídnu, chci tě jen potěšit, nech mě to žvýkat, než ti to dám."

"Ne, učiteli!" - Student zvolal překvapeně a nespokojeně.

Učitel se zastavil, usmál se a řekl: "Kdybych svým žákům vysvětlil význam každého ze svých příběhů, zdálo by se, že jim dám plodné ovoce."

Jste hrdinou svého vlastního života

Samohodnocení dětí znamená,

Ať se rozhodnou jakkoli, budou hlavními aktéry vlastního života, protože by to mělo být. I když jsou malé, není důvod dát jim "dospělé ovoce". Chyby a možnosti by měly být od samého začátku.

Je to ideální čas na to, aby je naučili dobré návyky, aby věděli, jak řídit své emoce, učit se ze svých vlastních zkušeností a vědět, že se mohou z pádu zotavit.

Nicméně, mnoho rodičů chce

být hlavními aktéry v životě jejich dětí. Řeknou jim, jak myslet, jednat a rozhodnout. Přechod od absolutní pravdy k výzvě bude přínosný i pro nejmladší děti. To jim pomůže

rozhodovat, uvažovat a pozorovat, co se děje. Začnou věřit svým vlastním schopnostem a teprve potom se budou moci cítit v bezpečí a vyřešit své největší obavy.

Vzdělávejte - nevytvářejte, ale nechte

Vzdělávání nevytváří, ale dovoluje dětem vytvářet si vlastní cestu. Zvažte možnost, že to může mít někdy dlouhodobé účinky.

Podívejme se například na mladé lidi, kteří vstupují na vysokou školu, zjevně nemají žádnou motivaci, protože jejich rodiče si vybrali směr studia. Proč děti nechat létat?

Proč jim nedovolit dosáhnout toho, co chtějí?

To je pravděpodobně výsledek strachu a nejistoty jejich rodičů. K těmto dětem však přijde čas, protože tráví za to, co se o ně nezajímá. Proto je třeba dát křídly myšlenkám na děti, povzbuzovat opatrnost a vždy se vyvarovat přímých odpovědí na talíř.

Jak to mohu udělat?

Instruujte děti, aby pracovaly doma

, což jim nezpůsobuje příliš mnoho stresu nebo úzkosti. Takže uvidí, o čem jsou schopni.

  • Nechat je letět sám,dát jim prostor pro sebe, kde budou mít pocit, že mají kontrolu najít vlastní odpovědi.
  • Vždy je podporujte , ale neurčte, co dělají. Ujistěte se, že vědí, že mohou spoléhat na vaši podporu.Je normální chtít vychovávat své děti, stejně jako vás vyvedly. Musíte však otevřít oči, aby nedošlo k stejným chybám, které vás ovlivnily.
  • Vždy pamatujte na to, že vzdělanost nevytváří, ale dovolte i nejmladším dětem věřit v sebe, aby mohli uspět.


    Kde najít štěstí? Ve skutečnosti, ne ve snech

    Kde najít štěstí? Ve skutečnosti, ne ve snech

    Sny - to je důležité. Inspirají, dávají naději a dávají chuť štěstí. Nicméně, pokud chceme skutečně pocit štěstí, musíme obrátit oči na realitu. Mnoho z našich snů zůstává jen sny. Myšlenky, které nikdy nezažijí. Možná je to proto, že jsme o tom nemysleli dost. Možná jsme si dovolili, abychom byli vedeni důvěrou, která nás v tu chvíli nasměrovala.

    (Sex a vztahy)

    Pasivně agresivní člověk - obrovský manipulátor

    Pasivně agresivní člověk - obrovský manipulátor

    Pasivně agresivní osoba je osoba s poruchou osobnosti. Mezi hlavní charakteristiky chování patří neustálé tvrdohlavost, touha jednat v rozporu s požadavky ostatních a neustálý negativní postoj. Žít s takovými lidmi je stejně obtížný, jak je vyčerpávající. Stejně jako u jiných poruch osobnosti někteří lidé mají méně příznaků, někteří mají více.

    (Sex a vztahy)