Co je výhodnější: vajíčka nebo žloutek?


Co je výhodnější: vajíčka nebo žloutek?

Jste přívrženci vejce na snídani? Pokud ano, možná jste přemýšlel víc než jednou, což je užitečné pro tělo - vaječný bílek nebo žloutek. Odborníci se domnívají, žejíst kuřecí vejce je velmi prospěšné pro zdraví. Nicméně každá složka vejce má specifické složky, které vám navrhujeme, abyste zjistili v tomto článku.

Vejce jsou nedílnou součástí našeho jídelníčku, vysoký zdroj živin, proto vejce jen přidat do každodenní stravě.

A nebojte se, že mají vysoký cholesterol, protože je to jen falešný mýtus. Po mnoho desetiletí bylo myšleno, že vejce nejsou užitečná, protože obsahují cholesterol, který poškozuje naše srdce a soudce. Současný výzkum nepochybně ukázal, že tato myšlenka je zcela bezpředmětná.

Ve skutečnosti vejce jsou extrémně výživné potraviny, bohaté na živiny, vitamíny a stopové prvky. Studie nezjistily žádnou souvislost mezi konzumací vajec a zvýšeným rizikem kardiovaskulárních onemocnění.

Tak, zvážit příznivé vlastnosti každé části vejce.

Užitečné vlastnosti vaječných bílků

Co nejvíce máte rádi: vaječné bílky nebo žloutky? Mnoho lidí odděluje jednu část vajíčka od druhého, myslí si, že se tak postará o hladinu cholesterolu v těle. Vaječná bílá se považuje za nejvíce zdravou část vajíčka. Zvažte užitečné vlastnosti bílkovin:

  • bílkoviny neobsahují žádný tuk. Protože mají málo kalorií, vejce jsou velmi zdravé potraviny. Největší riziko nastane, když jíme například smažené vejce, protože používáme olej nebo máslo obsahující tuky, které škodí našemu zdraví.
  • bílkoviny jsou bohaté na vitamín B
  • mají méně kalorií než žloutek.
  • Obvykle jsou vhodné pro ty, kteří chtějí ztratit další kilo. Nedávná studie zjistila, že užívání vajec na snídani vede k průměrnému poklesu denní energetické hodnoty spotřebovaných potravin o 400 kcal. Jedná se průměrně o 1,5 kg za měsíc. Podle odborníků to může být způsobeno skutečností, že vejce umožňují delší udržení pocitu sytosti a proto odmítnou další občerstvení.
  • Mnozí lidé jedí snídani pouze vejce, protožeposkytují tělu dostatek bílkovin, vitamínů. Nicméně nedoporučujeme jíst jen snídaně ve vejcích. Nejlepší je kombinovat je s jinými potravinami, jako jsou ovesné vločky nebo ovocné proužky.
  • Bílkoviny používajípro mnoho kosmetických přípravků: jsou skvělé pro tonizaci a změkčení pokožky a mohou také léčit podráždění kůže jakéhokoliv typu.
  • Vaječné bílkoviny jsou také druhy peptidů, které pomáhají snižovat krevní tlak.

Užitečné vlastnosti vaječných žloutků

  • Žloutky obsahují více bílkovin než bílkoviny.
  • Žítka obsahuje tuk. Samozřejmě to víte. Vejce obsahuje asi 4 gramy tuku, z nichž pouze 1,5 gramů jsou nasycené tuky. Zbytek - nenasycené tuky, které jsou pro tělo velmi užitečné. Jejich hladina cholesterolu je velmi nízká, a proto jsou pro zdravého člověka zcela neškodná. Pokud máte vysokou hladinu cholesterolu, měli byste mírně omezit konzumaci vajec, ale nevylučujte je úplně ze stravy, protože jejich proteinový index je velmi důležitý pro zdraví.
  • Poměr výšky vnější vrstvy hustého žloutku k jeho průměrnému průměru se nazývá index žloutku. V čerstvých vejcích se mění v rozmezí 0,07-0,09. V případě prodlouženého nebo nesprávného skladování vajec se index žloutku sníží na 0,025-0,03, což indikuje zhoršení vajec.
  • Vaječný žloutek je silným zdrojem vitamínů a minerálů. Je bohatý na železo, fosfor, draslík a hořčík, vitamín A, E, D, B9 (kyselina listová), B12, B6, B2 a B1. Neměli byste zapomínat, že je to jedna z mála potravin bohatých na vitamín D.
  • Další skutečnost o vaječném žloutku, který nemusíte ignorovat: obsahují látku zvanou cholin. Většina lidí ani neví, co to je. Cholin (vitamin B4) - velmi důležitá látka, která se používá k vytvoření buněčné stěny, a chrání před zničením a poškození, snižuje hladinu cholesterolu, vykazuje neuroprotektivní, antidepresivní, sedativní účinek.Cholin zlepšuje metabolismus v nervové tkáni, zabraňuje tvorbě žlučových kamenů, normalizuje výměnu tuků a pomáhá snižovat váhu. Cholin je nejdůležitějším stavebním materiálem mozku. Jeho další použití v potravinách těhotnými ženami a dětmi prvních pěti let života pozitivně ovlivňuje mentální schopnosti kojenců. Užitečné pro paměť a pomáhá při léčbě onemocnění, jako je Alzheimerova choroba nebo demence. Zbývá říci, že hlavním zdrojem cholinu - vaječného žloutku.
  • Vaječný žloutek je také bohatý na lecitin. Vejce jsou jedinečná a jedinečná a obsahují obrovské množství této důležité složky. Lecitin je naprosto unikátní směs. Toto spojení se dostává do našeho těla a provádí mnoho různých a užitečných funkcí. Ale nejdůležitější je, že lecitin je součástí všech našich nervových vláken. Všechna nervová vlákna o obsahu 17% sestávají z lecitinu. A když tento lecitin nestačí, nervová skořápka se ztuhne. Když k tomu dojde, vyvine se syndrom chronické únavy, nervozita, podrážděnost, deprese. Kromě toho se náš mozek vyvíjí z lecitinu o 30%. Takže pokud chcete zlepšit paměť a mentální schopnosti pečovat o zdraví kostní dřeně, mozku, jater, srdce a nervový systém, pokud je třeba se starat, že lecitin je přiváděn do těla v požadovaném množství. Proto obsah cholesterolu a lecitinu ve vejcích bude přínosem pro celé tělo.
  • Existuje mnoho lidí, kteří konzumují surové žloutky nebo je přidávají surový do koktejlu, aby obohatili tělo bílkovinami. To je chyba. Použití surových žloutků může způsobit onemocnění, jako je salmonelóza. Měli byste vědět, že nejlepší způsob, jak jíst uvařené žloutky, žloutky as vlastnosti zůstávají stejné a vyhnete nějaké zdravotní problémy.

Závěrem: co je výhodnější - vaječný bílý nebo žloutek? Obě vejce jsou zdravé. Vaječná bílka neobsahuje tuky, ale přestože má malé množství nasycených tuků, je velmi bohatá na bílkoviny. Vaječný žloutek je neuvěřitelně bohatý na různé živiny, které jsme uvedli výše.

Co doporučujeme? Jezte úplně. Spolu s různorodou a vyváženou stravou se staráte o své zdraví. A navíc jsou vajíčka vynikající, ne?


Být silný nebo objeví - někdy volba je pro nás zajímavých faktů

Být silný nebo objeví - někdy volba je pro nás zajímavých faktů

Jsou chvíle v životě, když všechno není tak dobrý, jak budete chtít. Zdá se, že všechno je proti vám a nemůžete s tím dělat nic. Ale pro sebe zjistíte, co možná a víte: někdy je to jediná možnost být silný. Život někdy vytváří potíže, takže se učíme, že se nikdy nevzdáme. Pak, jak se cítíte bezmocná a divíte se, proč se vám to stalo, může pochopit, že to může být horší .

(Zajímavosti)

Prsty lze říci zdraví

Prsty lze říci zdraví

Zajímavých faktů jako každá jiná část těla, prsty jsou důležité ve svém životě, zdraví a plnění každodenních záležitostí. Nicméně nejsou jen důležitým nástrojem, ale mohou dokonce odrážet váš celkový stav, i když si nevšimnete . Několik výzkum prováděný v posledních letech, se podařilo zjistit, že naše prsty dělat odrážejí rysy našeho fyzického a psychického zdraví, stejně jako osobnosti a charakteristiky chování.

(Zajímavosti)