Barva psychologie


Barva psychologie

Myslíte si, že bychom mohli žít v tomto světě, pokud všechno kolem bylo jen černobílé? Zjevně by bylo všechno nudné, abyste byli unaveni. Barvy hrají velmi důležitou roli v každodenním životě a mají určitý vliv na naši činnost. A víte, že barvy mohou také ovlivnit váš emocionální a fyzický stav? V tomto článku budeme uvažovat o skutečné psychologii barvy. Čteme!

Barvy a jak ovlivňují náš život

Každá barva má jednu nebo více jedinečných vlastností. Vezměte v úvahu některé z účinků duhových barev na každého z nás a zjistěte, jak mohou být použity ke zlepšení kvality každodenního života a dosažení cíle, který jste nastavili.

Červená

Červená je nejjasnější barva v spektru a ta, která nejlépe přitahuje pozornost. Má schopnost stimulovat činnost nadledvin a neuronů.

Přesně proto, že červená barva je tak vzrušující, je vhodná pro procházky nebo fyzické cvičení, protože stimuluje nervový systém a zvyšuje vytrvalost potřebnou pro udržení aktivní fyzické aktivity.

Nicméně, dávejte pozor, příliš mnoho červené barvy kolem může způsobit stres, frustraci a dokonce i hněv. Kromě barvy, která ji stimuluje, je také symbolem lásky a vášně. Studie ukazují, že muži jsou více přitahováni ženami, které nosí červené oblečení.

Pokud nejste fanoušci této barvy, můžete ji stále použít jako prostředek k zdůraznění některých detailů vašeho vzhledu, například pomocí červené rtěnky nebo červené vlasové klipu. Žlutá

Když si myslíme, že je žlutá, často ji spojujeme s teplem a slunečním světlem, což je důvod, proč je žlutá silná antidepresiva.

Když jsme touto barvou obklopeni, naše tělo produkuje více neurotransmiterů, jmenovitě serotonin, který je spojen s pocity štěstí a blahobytu. Studie ukazují, že tato barva zlepšuje koncentraci pozornosti a aktivuje nervový systém.

Žlutá barva je ideální pro kanceláře nebo jiné prostory, kde musíme plně projevovat naše tvůrčí schopnosti. Na druhé straně děti bzučou častěji v žluté místnosti a někteří lidé mají potíže s trpělivostí nebo s usnutím. A konečně tato barva přispívá ke zrychlení metabolismu a je široce distribuována v různých potravinách.

Modrá Studie ukazují, že modrá může zvýšit tvůrčí potenciál vědomí každého člověka.

Kromě toho bylo prokázáno, že modrá barva má uklidňující účinek.

Nicméně prodloužený pobyt obklopený takovou barvou způsobuje depresi a pocit smutku.

Modrá je také spojován s pocitem chladu, as vážností a formality, což vysvětluje jeho použití v mnoha firemních log. Náš mozek vnímá modré objekty,

, jako by byly lehčí než ostatní , což je důvod, proč malé sportovní vybavení v posilovně často modré.

Tato barva není příliš často se stává, v potravinách, protože to nějak souvisí s jedem a může dojít ke ztrátě chuti k jídlu (na druhou stranu, tato skutečnost může být užitečné pro ty, kteří chtějí zhubnout). ČernáČerná symbolizuje sílu, sílu, intelekt a znalosti.

Je to nejoblíbenější barva v módním průmyslu, protože byl dlouho spojován se stylem a vytváří vizuální tenkost.

také spoustu odvahy, agresivní

a sportovní týmy, které chtějí „dohnat“ své protivníky, si tuto barvu (například tým Nového Zélandu Rugby All Blacks).

White White - nejvíce neutrální, spolu se skutečností, žeje synonymem čistoty a všeho čistě

. Je to také barva svatebních šatů a dětského oblečení.

Lékaři a sestry na sobě bílé šaty, protože bílá barva poskytuje pocit čistoty a dokonalosti.Tato barva má také další uklidňující účinek a dává prostor vizuálně jasnější.

Zelená Barva přírody, zelená - je nejvíce používaný v interiéru. Je to kvůli jeho uklidňujícímu účinku a příjemnému vzhledu.

Také zmírňuje stres a přitahuje pozornost.

Mnoho škol si právě z tohoto důvodu vybírá křídové desky této barvy. Kupující často tráví více času (a plýtvání penězi), v obchodech se spoustou zeleně v interiéru.

Pink Pink považován za ženský, a proto je nejromantičtější ze všech barev. To je spojeno s pocitem klidu, takže rodiče ji používat ve všem, co se týká jejich děti. Růžová barva je známá pro schopnost

uklidnit temperament a snížit úzkost.

Dokonce i některé vězeňské zdi ve společných prostorách malované v růžové k uklidnění vězňů.

Všimněte si, že i když se chtěl dostat vztek v růžové místnosti nebude moci dělat, protože srdeční svaly nereagují tak rychle na vnější podněty. Violet Od starověku je tato barva spojena s královským luxusem a zdokonalením.

Violet dává každému, kdo nosí oblečení stínu, vizuální efekt bohatství a elegance.

způsobuje hluboké myšlenky a podporuje vysokou spiritualitu. Violet má také schopnost aktivovat a posílit sexualitu, a tato skutečnost je ideální volbou pro barevné manželské ložnice dělá. Orange

U opravdu atraktivní, s účinky podobnými účinkům žlutá, oranžová

je tou nejlepší volbou pro váš šatník, pokud chcete zlepšit náladu, čilejší a energický.

A pokud je kombinujete s červenou, budete po celý den veselý a energický.

Orange stimuluje duševní aktivitu, a proto přispěje k úspěšnému učení ve škole nebo na vysokých školách. Kromě toho také stimuluje chuť k jídlu. Konečně je třeba poznamenat, že kultura různých národů emocionální vnímání barev je velmi odlišné a je spojena s dlouhou historickou tradicí ve vývoji relativně izolované etnické skupině, náboženství.

Tento rozdíl vnímání, jako je bílá a černá (smutku nebo radosti - v závislosti na kultuře, náboženství). Je také nutné vědět, že někteří lidé vnímají barvy a jejich odstíny ne jako většina lidí. Takže pro ně při výběru barvy pro konkrétní účel měli nastavit tento rozdíl ve vnímání.


Každý silný člověk má svou vlastní historii

Každý silný člověk má svou vlastní historii

ŘíKají, že nemůžeme předpokládat, že jste skutečně naživu, dokud vás život neublíží . Nebo dokud se nenaučíte být silnou osobou. Negazdy - silný zdroj znalostí . Nicméně je důležité pochopit, že momenty štěstí a blahobytu vám také umožňují naučit se něco nového. V takových chvílích začínáme si uvědomovat, kdo to skutečně je.

(Zajímavosti)

„Tři moudré opice“ a jejich lekce pro nás

„Tři moudré opice“ a jejich lekce pro nás

Zajímavá fakta tři moudré opice z chrámu Toshuha mají jednoduchý nadčasovou lekci, že musíme dávat pozor na to, co říkáme, že vidět a slyšet. Tato slavná svatyně je v Japonsku. Řezání opic je následující: jeden z nich pokrývá ústa, druhý oči a třetí uši. Jsou datovány 1636 let. Velmi málo obrázků překročilo tolik hranic a tolik století přežilo.

(Zajímavosti)