Osteoporóza u žen: prevence a léčba


Osteoporóza u žen: prevence a léčba

Možná už víte, žetaková nemoc, jako je osteoporóza, se vyskytuje většinou u žen. Takže obvykle trpí chronickým onemocněním, ve kterém kosti ztrácí hmotu a stát křehčí a dokonce zdeformovat, což má za následek nesnesitelné bolesti denně.

Osteoporóza - systémové onemocnění skeletu, který je charakterizován poklesem kostní hmoty na jednotku objemu a porušeníkosti, která vede ke zvýšené křehkosti kostí a zvýšenému riziku fraktur.

Existuje nějaká účinná léčba osteoporózy? Bohužel stále ještě není. Ale můžeme dát řadu tipů, které vám pomohou zmírnit dopad této nemoci na vás a tím zlepšit kvalitu života. Navrhujeme přečíst si náš článek až do konce, abychom zjistili více o ženské osteoporóze.Jaké rizikové faktory určují, kdo je náchylný k osteoporóze?

Jak víte, kosti se skládají z

živé tkáně. Jak se mění lidský růst, velikost, tvar, anatomické složení a mechanické vlastnosti kostí. Kosti a vazy dětí jsou pružnější a pružnější než u dospělých, proto jsou fraktury a kostní dislokace mnohem méně časté u dětí.Tyto kosti jsou však rychle deformovány a snadno narušeny, mohou se stát nepravidelným pod vlivem těsného oděvu, úzkých bot, kvůli systematické nesprávné poloze těla. Tvar, objem a síla kostí přímo závisí na lidském zdraví v mladém věku.

Struktura kostí se mění s časem, od narození a

do staršího věku, kostní tkáň se stává hustší a silnější. Tento vývoj je nejvíce intenzivní od dětství až po dospívání, dokud osoba není starší 20 let. V této době mají lidské kosti tendenci dosahovat nejvyšší hustoty kostní hmoty. Co to znamená? Lidský vývoj je důležitý pro kosti. Čím je starší muž, tím silnější a zdravější jsou její kosti. A to samozřejmě v podstatě závisí na správné výživě a dobrých lidských zvycích, které dovolí kosům zůstat silné a přispívají k dobré kostní hmotě.

Ale jak víte, někdy je nedostatek určitých stopových prvků a vitamínů. Stojí za to vědět, že tělo potřebuje dostatečné množství vápníku, fluoru nebo vitamínu D. Nyní však podrobně analyzujeme, jaké faktory pomáhají určit, kdo může být náchylnost k osteoporóze výrazně vyšší.

1. Rizikové faktory, které nemůžeme ovládat Jste žena:

ano, je to první faktor. Tato skutečnost se může zdát nespravedlivé, ale povaha genetiky a hormonálních faktorů určit, zda může být trpí touto nemocí, která může dokonce stát chronickou v dlouhodobém horizontu a za to, co budete muset naučit žít.

  • Věk: Otázka času, s čím je nesmyslné soutěžit, je také jedním z důvodů, které vyvolávají vznik osteoporózy. Když stanete starší, máte vyšší pravděpodobnost vývoje osteoporózy. To, bohužel, je přirozený proces.
  • Genetika: Máte někdo v rodině, která trpí osteoporózou? Možná matka nebo babička? Pokud ano, pak máte větší šanci mít tuto nemoc. Je třeba vzít v úvahu genetickou dědičnost, aby bylo možné přijmout opatření a zabránit včasnému rozvoji onemocnění.
  • Menopauza: Hormonální změny způsobené menopauzou také zvyšují pravděpodobnost, že ženy budou trpět osteoporózou. Zde je další varovné znamení: u vás dochází k menopauzálním příznakům již v raném věku, asi 45 let.
  • Tělesně: Jste-li malí a mají štíhlou postavu - je také jisté riziko vzniku osteoporózy.
  • 2. Rizikové faktory, které můžete ovládat Měli byste si vždy pamatovat, a to je velmi důležité:

hladiny vápníku a množství vitaminu D by mělo být normální.

  • Vyhněte se alkoholu a dokonce odmítněte použít sladké nápoje soda. Koneckonců, často vedou k odstranění vápníku z těla.
  • kouříš? Dnessi uvědomit, že kouření je škodlivé pro zdraví svých kostí a neberou žádné cigarety v ruce, je to velmi nezdravé zvyk, který by měl mít dlouhé sbohem.
  • Dávejte pozor na jídlo. Nedovolte poruchy způsobené potravinami, jako je anorexie. Pokud budete jíst špatně, kosti ovlivní osteoporózu.
  • Když máte nízké hladiny estrogenu nebo testosteronu, pak je také indikátorem nástupu osteoporózy. Je třeba sledovat funkci štítné žlázy, protože její porušení vede také ke snížení kostní hmoty.
  • Buďte opatrní s léky, které jsou předepsány pro léčbu zánětu, jako jsou kortikosteroidy, protože tyto léky mohou způsobit spoustu problémů při jejich užívání po mnoho let. Totéž lze říci o lécích způsobených pálení žáhy. Sníží absorpci vápníku a způsobí rozvoj osteoporózy. Léčte s takovými léky moderováním, nikdy je nepoužívejte!
  • Jak lze léčit osteoporózu? Za prvé, musíte objasnit několik aspektů.

Osteoporóza nemůže být zcela vyléčena, lze ji systematicky léčit.

Měli byste vždy dodržovat doporučení, které Vám lékař předepisuje. Proto je důležité pochopit, že od doby, kdy jste diagnostikovali osteoporózu, váš život nebude stejný jako předtím. Ale s některými změnami v denním režimu můžete zlepšit kvalitu života. Neomezujte léčbu osteoporózy s léky proti bolesti. Hlavními úkolemi léčby je zpomalit a zastavit ztrátu kostní hmoty, zabránit zlomeninám, normalizovat strukturu kostní tkáně.

Tyto jednoduché tipy vám pomohou překonat příznaky nemoci a užít si života. 1. Koupání. Víte, že sedavý životní styl přispívá ke ztrátě kostní denzity. Pokud zjistíte, že máte tuto nemoc - v žádném případě se nevzdávejte a nebuďte frustrovaní. Musíte se snažit se zotavit a ne trpět bolesti, která je tak otravná. Koupání 3x týdně výrazně pomůže zlepšit váš stav v této situaci. Tento druh sportu pomůže zamezit postupu ztráty kostní tkáně a zjistíte, že se můžete pohybovat více a necítíte se velkou bolestí.

2. Hořčík a vitamin D. Použijte doplňky, které jsou prodávány v lékárnách, nebo se zeptejte svého lékaře, jaké vitaminy byste měli užívat. Tyto nenahraditelné prvky můžete najít také ve vaší stravě. Je třeba dodat do potravinářských výrobků, jako je špenát, dýňová semínka, hnědá rýže, ryby, avokádo, jogurtu, banány, fíky, tmavé čokolády a další.

3. Kachna a pampeliška.Tyto rostliny jsou velmi užitečné pro tělo, protože pomáhají obohatit tělo silikonem, což obvykle není pro ženy dostačující. Pokud pijete denní infuze těchto bylin, můžete lépe syntetizovat vápník.

4. Třešeň a citron. Tyto dva plody jsou hlavními pomocníky při léčbě osteoporózy. Pravděpodobně nakupování čerstvých třešní není v mimosezónním období snadné, ale tady je trochu citronové šťávy, která se denně pokouší pít. Proč? V podstatě proto, že je bohatý na vápník a vitamín C. To pomůže udržet požadovanou hladinu vápníku v těle.

Takže, naslouchejte naše tipy dnes a budete se cítit mnohem lépe a schopni předcházet kostním onemocněním: Pít ovocné a zeleninové domácí džusy.

Pít mléko, jíst více mléčných výrobků.

  • Jezte více zeleniny, zrn, ořechů.
  • Odmítněte kouřit.
  • Snížit spotřebu kávy a alkoholu.
  • Vezměte vápník ve formě pilulek.
  • Dvě axiomy:
  • správný životní styl a správný příjem vápníku - dostatečná bariéra k osteoporóze. Tuto radu by měli poslouchat všichni lidé starší 45 let. Mladí lidé by o ně měli také věnovat pozornost.


Variety meditace a jejich výhody

Variety meditace a jejich výhody

Užitečné návyky Stres, úzkost, neschopnost ovládat emoce vedlo k mnoha lidem se rozhodl vyzkoušet různé meditace. Když mluvíme o meditaci, víte, že existuje mnoho různých možností? Věc je, že potřebujete znát různé druhy meditace, abyste zjistili, co je pro vás nejlepší. Dnes tedy chceme, aby vám nějakou představu o moderních odrůd meditace, výhody, které poskytují, a že lidé jsou užitečné.

(Užitečné návyky)

7 Tipů, jak zmírnit stres, když jste se vrátil domů

7 Tipů, jak zmírnit stres, když jste se vrátil domů

Užitečné návyky Stres je jedním z nejhorších nepřátel pro vaše zdraví. srdeční potíže, je riziko srdečního infarktu slabým imunitním systémem ... Jak se můžete chránit před ní? Nejprve musíte do značné míry změnit své návyky. Když se dostanete zase doma, tam jsou vždy nějaké nové věci, ale měli byste použít nějaké dobré místo k zastavení a odpočinku.

(Užitečné návyky)