Zde je to, co potřebujete jíst pro léčbu syndromu dráždivého střeva


Zde je to, co potřebujete jíst pro léčbu syndromu dráždivého střeva

Chcete se naučit léčit syndrom dráždivého tračníku?

Syndrom dráždivého střeva vytváří změny v střevním traktu a způsobuje bolest břicha. Možné následné záchvaty průjmu a zácpy, a to je úzce souvisí s tím, co jíte.

V tomto článku vám řekneme, co jíst, pokud máte syndrom dráždivého střeva a které produkty byste se měli vyvarovat.

Co je syndrom dráždivého střeva?

Převládání syndromu dráždivého střeva závisí na tom, kde žijete.

Například v průmyslových zemích může přímo souviset se stresem a stravovacími návyky.

Může také ovlivnit náladu, protože ovlivňuje střevní sekreci. Pokud jste narušen, rozzlobený nebo smutný, vaše tělo vylučuje více kyselin.

Tyto kyseliny jsou zodpovědné za trávení tuků, ale také působí jako projímadla. To znamená, že mohou vést k průjem.

Nedávno byla tato porucha rozdělena mezi ženy středního věku, které pracovaly mimo domov a také se staraly o své děti.

Problém se však nyní dotýká lidí všech věkových kategorií, dokonce i dětí a dospívajících.

Tento stav může projít, ale obvykle se stává chronickou poruchou, která se může objevit a mizí bez varování. Je charakterizován především protažením břišní dutiny, zácpou, průjem a plynatostí.

Není však tak snadné ji diagnostikovat, protože má například příznaky gastrointestinální poruchy.

Pro stanovení toho, co je syndrom dráždivého tračníku, bolesti břicha by mělo dojít 3 dny až 3 měsíce měsíc po sobě a spolu s alespoň jednou z následujících vlastností:

  • zhoršení příznaků, které lze vidět na tvaru nebo barvy exkrementů.
  • Vzhled příznaků po změně frekvence vyprazdňování.
  • Zlepšení symptomů po vyprázdnění.

Chcete vědět více? 4 tipy ke snížení příznaků syndromu dráždivého střeva

Co dělat, když mám syndrom dráždivého střeva?

Ačkoli stravy každé osoby jsou jiné, existují určité doporučení, které mají být vedeny:

Jezte vyvážené množství vlákniny pro léčbu syndromu dráždivého střeva

  • Na jedné straně je nutné snížit spotřebu nerozpustných vláken (celozrnných), aby nedošlo k nerovnováze během střevního pohybu.
  • Na druhou stranu byste měli zvýšit příjem rozpustného vlákna, který přispívá k vyprazdňování a střevní frekvenci.

Vyhněte se tuku a cukru

tučných jídel nebo ty, které obsahují velké množství rafinovaného cukru a fruktózy (typ cukru, nalezený v některých zelenina), může zhoršit příznaky syndromu dráždivého tračníku.

Ovládejte, co pijete

  • Káva a čaj je třeba konzumovat mírně. Je třeba se vyvarovat alkoholu.
  • Navíc nezapomeňte pít 8 sklenic vody denně. Ale budete si jisti, že vaše tělo je vlhké, zvláště pokud jde o vyprazdňování.
  • Voda a bylinné čaje pomáhají v boji proti zácpě.

Ovládejte svůj stres

Je důležité ovládat svou úzkost, nervy a úzkost. Přestože je snadnější říct, než dělat, udělat vše pro to, abyste zabránili stresu převzít vás.

Často se to týká situace. Nebojte se moc, nevracejte domácí problémy, dělejte více s tím, co chcete a máte čas zpívat.

Pokud přidáte dostatečnou výživu, budete schopni účinně léčit syndrom dráždivého střeva.

Ideální jídlo pro syndrom dráždivého střeva

Vaše stravovací návyky jsou velmi blízké této poruše. Nejdůležitějšími faktory jsou frekvence a množství jídla. Doporučujeme jíst častěji, ale méně.

Například, jestliže obvykle jíte 3 velké porce denně, zkuste jíst 6 malých porcí (rozdělit na dvě).

Nezapomeňte každou chvíli žvýkat a jíst pomalu.

Haste způsobí poruchy plynů a průjem. Udělejte si čas na jídlo. Už žádná jídla po dobu 5 minut nebo při práci! Doporučujeme také dodržovat plán stravování. Pokuste se snídat, oběd a večeři ve stejnou dobu každý den.

Změna času výrazně ovlivňuje střeva a může způsobit bolest.

Doporučujeme volit jemné nádobí nebo bramborovou kaši, protože jsou snadněji strávitelné.

Mnoho lidí si myslí, že syndrom dráždivého střeva je způsoben lepením, ale není. Ačkoli někteří lidé s celiakií mají také střevní potíže, ne každý by měl přestat jíst pšenici.

Nenechte si ujít: Jak zjistit citlivost na lepek

Konzultujte s lékařem, abyste se ujistili.

Některé potraviny, které mohou jíst lidé s podrážděným střevním syndromem:

Ovoce

Doporučujeme jíst je

oloupaný, je-li to možné, vařené nebo pečené. Můžete jíst jablka, melouny, melouny a banány.

Zelenina

Hořte je v páru

šetřit živiny a usnadnit trávení. Nejlepší jsou čočka, chřest, cibule a česnek.

Fazole a obiloviny

Hrách, čočka a sójové boby mohou být velmi užitečné při léčbě syndromu dráždivého střeva.

Pokud jde o obiloviny, doporučujeme pšenici, ječmen a žito.

Mléčné výrobky

Pokud nemáte laktózu, můžete si vybrat zeleninové mléčné výrobky.

Jinak jsou výrobky z odstředěného mléka zcela bezpečné. Poruchy střev: 6 podivných příznaků

Měl jste potíže s střevem? Zjistěte některé z podivných a nečekaných příznaků těchto problémů a co dělat, pokud se stane.


7 Způsobů, jak začít den Právo překonat stres a úzkost

7 Způsobů, jak začít den Právo překonat stres a úzkost

Stres je součástí našeho života. Tato přirozená emoce funguje jako mechanismus přežití pro člověka. Připravuje vás tak, abyste se lépe přizpůsobili nevyhnutelným každodenním výzvám. Ale ve skutečnosti je to možné správně začít den a vyvážení negativních zážitků. Snaž se zapomenout, že inteligentně řídit a kontrolovat stres opravdu pozitivní: to vám dává energii, sílu a nadšení do řešení problémů a pomáhá lépe reagovat na drobné každodenní útrapy.

(Užitečné návyky)

5 Důvodů k pití baklažánové vody s citronem

5 Důvodů k pití baklažánové vody s citronem

Lilek voda s citronem může udělat mnohem víc pro vaše tělo, než jen pomůže zhubnout. Tato úžasná kombinace je opravdu velmi dobrá pro zdraví. Kromě toho, že to je často nazýváno „spalovače tuků“, je důležité si uvědomit, že tyto přírodní pomocníky pracovat jen tehdy, pokud vás zajímá, co jíte, a o jejich životním stylu a návyků obecně.

(Užitečné návyky)