Nemůže spát? Vyhněte se těmto 9 faktorům


Nemůže spát? Vyhněte se těmto 9 faktorům

Většina lidí ví, že klidný spánek je důležitý pro dobré zdraví, fyzické i emocionální. Spánek nám umožňuje uvolnit a relaxovat po dnešních potížích, obnoví naši energii další den a je nezbytný pro správné fungování celého těla.

Dnešní napjatý životní styl, moderní technologie a mnoho dalších faktorů významně ovlivňují kvalitu spánku, což vede k řadě zdravotních problémů.

Mnoho faktorů může ovlivnit náš spánek. Pokud nemůžete spát, důvodem mohou být některé z vašich zvyků. V tomto článku se budeme zabývat asi 9 faktory, které byste se měli vyhnout, než usnete spát, abyste si mohli odpočinout.


Alkohol Konzumace alkoholu může způsobit ospalost pocit, ale jakmile si vaše tělo začne metabolizovat alkohol, výrazně snižuje množství času v REM fázi spánku, během kterého je tělo obnovit.

Toto narušení cyklu spánku zanechává pocit únavy a neumožňuje soustředit se na další den. Navíc alkohol je diuretikum, které vás zvedne uprostřed noci a přejde na toaletu.

Elektronická zařízení

Mnoho studií ukázalo, že světlo z elektronických zařízení ovlivňuje kvalitu spánku. Světlo z mobilního telefonu, tabletu, počítače a dokonce i televize může přerušit spánek, protože brání produkci melatoninu - hormonu spánku.

Odborníci doporučují odstranit tato zařízení z ložnice a pokusit se používat je nejméně hodinu před spaním.

Drogy


Polknutí některých léků před spaním může také ovlivnit kvalitu vašeho spánku. Zeptejte se svého lékaře a zeptejte se, zda před létem spíše existují alternativy k lékům.

Například antidepresiva mohou ovlivnit spánek v obou směrech. Ospalost může být návyková a také ovlivní váš spánek. Anestetika může způsobit potíže se žaludkem a narušení spánku.

Akutní a mastné potraviny

Spotřeba akutních nebo mastných jídel před spaním může změnit váš spánek, protože způsobuje kyselý reflux a další žaludeční problémy. Z tohoto důvodu odborníci doporučují vyhnout se těchto výrobků večer.

Místo toho udělejte volbu ve prospěch lehkého jídla, nejméně dvě hodiny před spaním, aby tělo dostalo čas, aby ho strávil.

Káva nebo čaj

Káva a čaj působí na tělo jako stimulanty a nebudete moci usnout, pokud je budete večer konzumovat. Tyto dva nápoje mají diuretické vlastnosti, které mohou přerušit spánek, protože budete muset navštívit koupelnu. Čaj i káva obsahují kofein, který vám nemusí v noci spát.

Cigarety


Přestože kuřáci tvrdí, že po kouření se cítí uvolněnější, nikotin v cigaretách je silným stimulantem, který může zhoršit nespavost. To platí pro všechny typy cigaret, trubky a cokoli, co obsahuje nikotin.

Intenzivní cvičení

Večer se zdá být nejlepší čas pro mnoho lidí cvičit. Pro některé lidi je to jediná možnost sportu a cvičení. Nicméně, je-li cvičení opravdu intenzivní, může změnit kvalitu vašeho spánku.

Promluvte si o problémech

Pokud máte problémy, nebo váš příbuzný nebo přítel zažívá těžké časy, je nejlepší si o tom promluvit ráno po odpočinku. Diskuse o osobních problémech a stresových situacích před spaním vás nemůže dovolit usnout. Stres a nadměrná stimulace před spaním mohou způsobit pomalou poruchu spánku, jinak známou jako parasomnie.

Pozdní práce

Někdy nemáme jinou možnost než pracovat přesčas, abychom splnili naše povinnosti. Nicméně by se nemělo stát zvykem, protože může způsobit spánkové problémy, úzkost, nervy a problémy se soustředěním.


10 Přikázání pro silné a zdravé kosti žen

10 Přikázání pro silné a zdravé kosti žen

Slova "žena" a "osteoporóza" se často používají v jedné větě. Zástupci spravedlivého pohlaví a opravdu mnohem častěji trpí touto nemocí . Přestože osteoporóza závisí do značné míry na genetických faktorech, správné výživě a zdravém životním stylu, jsou to také dva klíčové faktory, které pomáhají předcházet jejímu výskytu.

(Užitečné návyky)

Jak začít trénovat zase po dlouhé přestávce

Jak začít trénovat zase po dlouhé přestávce

Užitečné návyky Možná jste se zranil, narození, změnil zaměstnání nebo byli nuceni opustit. Bez ohledu na příčinu je skutečnost, že jste nevykonávali žádné cvičení po několik týdnů nebo měsíců. A pokaždé, když se pokoušíte znovu vstoupit do běžného režimu tréninku, je to stále těžší a těžší. Proč? Možná se cítíte slabší, než jste býval, máte méně unavené nohy nebo jen ohýbat nebo ohýbat nohy.

(Užitečné návyky)