Nemůže spát? Vyhněte se těmto 9 faktorům


Nemůže spát? Vyhněte se těmto 9 faktorům

Většina lidí ví, že klidný spánek je důležitý pro dobré zdraví, fyzické i emocionální. Spánek nám umožňuje uvolnit a relaxovat po dnešních potížích, obnoví naši energii další den a je nezbytný pro správné fungování celého těla.

Dnešní napjatý životní styl, moderní technologie a mnoho dalších faktorů významně ovlivňují kvalitu spánku, což vede k řadě zdravotních problémů.

Mnoho faktorů může ovlivnit náš spánek. Pokud nemůžete spát, důvodem mohou být některé z vašich zvyků. V tomto článku se budeme zabývat asi 9 faktory, které byste se měli vyhnout, než usnete spát, abyste si mohli odpočinout.


Alkohol Konzumace alkoholu může způsobit ospalost pocit, ale jakmile si vaše tělo začne metabolizovat alkohol, výrazně snižuje množství času v REM fázi spánku, během kterého je tělo obnovit.

Toto narušení cyklu spánku zanechává pocit únavy a neumožňuje soustředit se na další den. Navíc alkohol je diuretikum, které vás zvedne uprostřed noci a přejde na toaletu.

Elektronická zařízení

Mnoho studií ukázalo, že světlo z elektronických zařízení ovlivňuje kvalitu spánku. Světlo z mobilního telefonu, tabletu, počítače a dokonce i televize může přerušit spánek, protože brání produkci melatoninu - hormonu spánku.

Odborníci doporučují odstranit tato zařízení z ložnice a pokusit se používat je nejméně hodinu před spaním.

Drogy


Polknutí některých léků před spaním může také ovlivnit kvalitu vašeho spánku. Zeptejte se svého lékaře a zeptejte se, zda před létem spíše existují alternativy k lékům.

Například antidepresiva mohou ovlivnit spánek v obou směrech. Ospalost může být návyková a také ovlivní váš spánek. Anestetika může způsobit potíže se žaludkem a narušení spánku.

Akutní a mastné potraviny

Spotřeba akutních nebo mastných jídel před spaním může změnit váš spánek, protože způsobuje kyselý reflux a další žaludeční problémy. Z tohoto důvodu odborníci doporučují vyhnout se těchto výrobků večer.

Místo toho udělejte volbu ve prospěch lehkého jídla, nejméně dvě hodiny před spaním, aby tělo dostalo čas, aby ho strávil.

Káva nebo čaj

Káva a čaj působí na tělo jako stimulanty a nebudete moci usnout, pokud je budete večer konzumovat. Tyto dva nápoje mají diuretické vlastnosti, které mohou přerušit spánek, protože budete muset navštívit koupelnu. Čaj i káva obsahují kofein, který vám nemusí v noci spát.

Cigarety


Přestože kuřáci tvrdí, že po kouření se cítí uvolněnější, nikotin v cigaretách je silným stimulantem, který může zhoršit nespavost. To platí pro všechny typy cigaret, trubky a cokoli, co obsahuje nikotin.

Intenzivní cvičení

Večer se zdá být nejlepší čas pro mnoho lidí cvičit. Pro některé lidi je to jediná možnost sportu a cvičení. Nicméně, je-li cvičení opravdu intenzivní, může změnit kvalitu vašeho spánku.

Promluvte si o problémech

Pokud máte problémy, nebo váš příbuzný nebo přítel zažívá těžké časy, je nejlepší si o tom promluvit ráno po odpočinku. Diskuse o osobních problémech a stresových situacích před spaním vás nemůže dovolit usnout. Stres a nadměrná stimulace před spaním mohou způsobit pomalou poruchu spánku, jinak známou jako parasomnie.

Pozdní práce

Někdy nemáme jinou možnost než pracovat přesčas, abychom splnili naše povinnosti. Nicméně by se nemělo stát zvykem, protože může způsobit spánkové problémy, úzkost, nervy a problémy se soustředěním.


Jak se vyhnout zadržování tekutin a snižuje otoky

Jak se vyhnout zadržování tekutin a snižuje otoky

Užitečné návyky Jediné, co víme o udržení - je to, že obvykle způsobuje hromadění vody v tělesných tkání. Co to způsobilo? Nerovnováha mezi proudem tekutiny z jednoho místa do druhého. Vaše tělo neustále upravuje hladinu tekutin, aby se udrželo v správném poměru. Když pijete více vody, než potřebujete, přebytek je odstraněn ledvinami ve formě moči nebo potu kůží.

(Užitečné návyky)

Pozor! 5 chyb, které způsobují nespavost

Pozor! 5 chyb, které způsobují nespavost

Kolikrát za měsíc máte problémy se spánkem? Nespavost neodchází? Nedostatek spánku postihuje běžný každodenní život? Pokud ano, je čas jednat. Hluboký a klidný sen zlepšuje kvalitu života a dává člověku energii, kterou potřebuje během dne. Někdy však můžete prostě dělat chyby, které si neuvědomujeme, ale vzrušují tělo a mozku a jako výsledek, lidé nemohou dobře odpočívat v noci.

(Užitečné návyky)