Krátkodobá paměť: tipy na jeho zlepšení


Krátkodobá paměť: tipy na jeho zlepšení

Jak často zapomenete, co jste chtěli říct? Zapomenete, proč jste šli do kuchyně nebo co koupit v supermarketu? Vynechali jste někdy nějaké důležité termíny nebo aktivity? Pokud ano, vaše krátkodobá paměť potřebuje pozornost.

Váš mozek může být nasycený nebo nasycený informací. Dobrou zprávou je, že můžete zlepšit svou krátkodobou paměť s některými návyky a cvičení. Vyzýváme vás níže.

Krátkodobá paměť: jak to zlepšit?

Existují dva druhy paměti: dlouhodobá a krátkodobá paměť. První druh používá mozku k ukládání okamžitých informací. Příkladem může být název, s nímž jste se s vámi setkali nedávno. Kapacita krátkodobé paměti je omezená.

Mezitím používáme dlouhodobou paměť pro práci, která vyžaduje více soustředění nebo úsilí, jako je zkouška nebo něco, co děláme každý den.

Chcete-li mít efektivnější krátkodobou paměť, zvažte následující tipy:

1. Věnujte pozornost

Nejprve je třeba se soustředit jen na jednu věc . V posledních letech se myšlenka, že můžeme udělat tisíc případů najednou, se stala velmi populární. To však není pravda.Přestože jsme schopni dohlédnout na jednu věc uprostřed druhé, nebo dokonce dokončit jinou současně, nejsme schopni soustředit se na dva nebo více případů najednou.

Proč ne? Tam bude vždycky případ, který "ukradne" vaši pozornost, a možná nebudete dělat dobrou práci, aniž byste skončili.

Náš mozek funguje lépe a zaměřuje se pouze na to, co je před ním. 2. Bavte se s vývojovými hrami

Můžete krátkodobou paměť stimulovat mnoha způsoby.

Váš mozek může reagovat na podněty a cvičení stejně jako svaly. Když se naučíte něco nového, mysl vytváří další neurální cesty, čímž vytváří více spojení (stejně jako metro systém, tak mluvit).

Jelikož mysl může vytvářet nové způsoby, hlavním úkolem je poskytnout materiál tak, aby mohl stavět koleje, které spojují všechny vaše myšlenky.

Jak to můžete udělat?

Hraní her ve vývoji paměti, hádankách a jiných podobných hrách.

3. Použijte všechny své pocity

Nepoužíváte jen vzpomínky, které používají to, co vidíte vlastním očima. Samozřejmě, že budete mít na paměti dětství chuť jako čerstvě upečeného chleba babička nebo písně, které vaše matka zpívala na vás, když jste strach.

Můžete také využít všech svých pocitů již v dospělosti! Pokud máte potíže se zapamatováním jména lidí,

opakujte je několikrát - nahlas . Vaše ucho tak pomáhá hrát svou roli v memorování je; Pokud si chcete vzpomenout na přípravu receptury, ochutnejte chuť příchutě podle svého vkusu.4. Mnemonická

Tato metoda zahrnuje spojení slov, obrázků nebo vět. S jeho pomocí se vaše krátkodobá paměť výrazně zlepší.

Básně mohou být také obrovskou pomocí

. Například, pokud chcete mít na paměti, ve kterém měsíc 30 dní, to je pravidlo: „Třicet dnů v září, dubnu, červnu a listopadu ...“ můžete

vytvářet vlastní pravidla pro používání osobních údajů snadno přidat Například první iniciály jmen rodinných příslušníků nebo lidí, kteří jsou pro vás důležití. Používejte nejjednodušší opakování kombinací. 5. Segment

a uspořádat, pokud chcete mít na paměti, 10místné telefonní číslo, je snadné zapomenout, když se pokusíte si vzpomenout všechny najednou. Nicméně, když jej rozdělíte na dvě nebo tři kusy tří nebo čtyř čísel, bude snazší zapamatovat si. Opakujte sekvenci několikrát, dokud se nové informace nezapadnou do paměti.

Dalším způsobem, který vám může pomoci, je

segmentace. Když jste byli ve škole, pravděpodobně jste museli vytvořit mapu zastoupení nebo zvýraznit hlavní myšlenky v textu. Udělejte totéž se všemi informacemi, které si musíte pamatovat!Specifické informace a obrázky podstatně pomáhají naší mysli. 6. Jezte lepší

nepochybně

spojení mezi stravou a každodenní činnosti mozku. strava plný omega-3 mastných kyselin (vyskytující se v potravinách, jako je losos, vlašské ořechy a avokádo) a rostlinných vláken (ovoce a zelenina)

zabraňuje předčasnému stárnutí a mentální nebo kognitivní onemocnění, jako je Alzheimerova choroba. 7. Spát dobře

Pozorovali jste, že je těžší si pamatovat, kdy skončí den? Nebo si nemůžete vzpomenout na něco jednoduchého, pokud spíte jen 3 nebo 4 hodiny? K tomu dochází, protože mozek potřebuje odpočinek, aby se dobil, jak to vyžaduje jakýkoli jiný sval.

Musíte zajistit, aby váš spánek byl zdravý: od 7 do 9 hodin

. Jděte do postele a probuďte se ve stejnou dobu, pokud je to možné, a po odpoledni si po večeři trochu spíte. Nedívejte se na televizi do postele a nejezte příliš mnoho na večeři, protože vás může způsobit ospalost.8. Zapojte se do sportu

Sporting může být prospěšné, pokud potřebujete krátkodobou paměť zlepšit. Během cvičení je vaše tělo nasyceno kyslíkem a tento "čistý vzduch" může dosáhnout i mozku.

Když k tomu dojde, budete si moci vzpomenout na všechny informace, které můžete získat za jeden den. K posílení mozkových funkcí můžete udělat kardio (jízda na kole, jogging, jogging atd.).

6 návyky, aby se snížilo riziko demence demence - onemocnění, které postupuje, jehož výsledkem je trvalé porušení kognitivních funkcí. Jak tomu zabránit, když jste mladí a zdraví - čtěte dále.


Micra - světově nejmenší kardiostimulátor

Micra - světově nejmenší kardiostimulátor

Zajímavosti název Micra popisuje tuto úžasnou technologii revoluční kardiostimulátor, který rychle mění životy tisíců lidí, kteří mají přístup k tomuto zařízení. Do nedávné doby byly kardiostimulátory prováděny složitým chirurgickým zákrokem na otevřeném srdci. Následně se velikost těchto zařízení snížila, aby se kontrolovala srdeční rytmus pacienta.

(Zajímavosti)

Bolest na hrudi: jak vážné je to? Zajímavosti

Bolest na hrudi: jak vážné je to? Zajímavosti

Ostrou bolest při dýchání ... pocit, jako kdyby tisíc jehel propíchnout prsa a dočasně omezit dýchání. Jaká je příčina takové bolesti? Je to známka něčeho vážnějšího? Začněte uklidnit a pozorovat průběh bolesti a jak se mění. Ve většině případů se jedná o úzkost bolest na hrudi způsobena stresem nebo úzkostí.

(Zajímavosti)