10 Přikázání pro silné a zdravé kosti žen


10 Přikázání pro silné a zdravé kosti žen

Slova "žena" a "osteoporóza" se často používají v jedné větě. Zástupci spravedlivého pohlaví a opravdu mnohem častěji trpí touto nemocí. Přestože osteoporóza závisí do značné míry na genetických faktorech, správné výživě a zdravém životním stylu, jsou to také dva klíčové faktory, které pomáhají předcházet jejímu výskytu.

Pokaždé, když mluvíme o osteoporóze, je tento problém především u žen ve věku od 55 do 70 let, protože v této fázi života jsou kosti zranitelnější a riziko zlomenin je vyšší než kdy jindy. Ačkoli je pravda, že po menopauze, hladina estrogenu klesá a hustota kostí se zhoršuje, ve skutečnosti hladina vápníku začne klesat i po 30. Proto je velmi důležité přijmout preventivní opatření od raného věku.

Dobrou zprávou je, že vývoj osteoporózy může být zabráněno, pokud budete postupovat ve stravě bohaté na vápník v celém životě. Nicméně, i když už máte osteoporózu, tyto desítky tipů pro silné a zdravé kosti budou stále užitečné, protože můžete zvýšit hladinu vápníku v těle.

Další informace!

1. Ovládejte hmotnost

Zkuste udržet správný hmotnostní poměr podle vašeho věku a výšky. Každý má svou vlastní ideální váhu, v níž se cítí zdravý a napjatý a to neznamená, že musíte být velmi tenký. Nezapomeňte, že jakékoli extrémy jsou škodlivé pro zdraví.

Nicméně, extra kilo leží na "extra" zátěž na kosti, protože to oni se stanou slabší a rychleji opotřebení. Příliš tenká forma také způsobuje, že tělo podává energii svalové tkáně, což vede ke ztrátě vápníku v kostech. Nezapomeňte, že musíte vždy držet zdravé hmotnosti.

2. Význam vitamínu D

Vitamin D lze zakoupit v lékárnách ve formě doplňků.Pomáhá posilovat kosti, a také pomáhá absorbovat vápník, který je obsažen v jídle, v těle.

Ačkoli se vitamín D nachází také v lososovém a vitamínovém mléce, jeho hladina v těchto produktech není příliš vysoká. Proto je lepší požádat lékaře, který vám poradí, kolik zvláštních doplňků potřebujete.

3. Výhody vitaminu K

Už jste někdy slyšeli o vitamínu K? Možná, že není tak slavný jako, řekněme, vitamin C opravdu pomáhá obnovit kostní tkáň, což je silnější a hustá. Nezapomeňte, že kosti jsou také "živou tkáňou", která je čas od času třeba aktualizovat.

Proto je třeba jíst více z těchto potravin: špenát

  • Brokolice Mangold salát

4. Je užitečné mléčné výrobky na kosti?

Přínosy kravského mléka jsou spousty diskusí, pravděpodobně jste o tom slyšeli víc než jednou. Je prospěšné pro zdraví nebo naopak - škodí to? Mléko obsahuje živočišné bílkoviny, které nejsou každý subjekt pravidelně recykluje, protože jen můžete vědět, zda byste měli vypít sklenici mléka, nebo ne.

Mléko s vysokým obsahem vápníku a vitaminu D může být velmi prospěšné pro vás. Nicméně, mnoho dalších produktů také obsahuje spoustu této položky. Můžete proto zkusit alternativy. Tofu

  • obohacené cereálie sardinky v oleji Salmon
  • White tahini jogurtu (tento těstoviny s praženými sezamovými semínky, které obsahují velké množství vápníku. Je možné vyhledávat v supermarketech nebo specializované obchody)

5. Buďte opatrní s vitaminem E!

Podle nedávné publikace v časopiseJournal of Natural Medicine, vitamin E, který se nachází v avokádo, mandle a arašídy, může způsobit tvorbu osteoklastů typu buněk, které ničí strukturu kostí a vést k osteoporóze.

Protože je vitamín E silným antioxidantem, nesmí se zneužívat. Například, nemusíte vařit žádné jídlo na slunečnicový olej. Je lepší používat olivy, protože je mnohem výhodnější pro kosti.

6. Nepijte sýtené nápoje

Nebojte se, pokud pijete sody několikrát týdně. Mějte na paměti, že sladké nápoje mají podobu kyseliny, která přímo ovlivňuje zdraví kostí. Pít je v rozsahu!

7. Nejezte příliš mnoho červené maso Červené maso

- je další produkt, který obsahuje velké množství živočišných bílkovin, a které vylučují některé kyseliny v krvi, které neutralizují vápníku spotřebované. Toto zabraňuje tomu, aby se jeho kosti asimilovaly. Nejlepší je jíst libové maso, například kuře nebo krůtí. 8. přestat kouřit

Je obtížné vypočítat několikrát Doporučujeme vám opustit tento škodlivý a nebezpečný zvyk. A pokud jste všichni již známé škodlivé vlastnosti tabáku nestačí, na vědomí, že nikotin, který vstupuje do krevního řečiště je přímým nepřítelem zdraví svých kostí a poškozuje jejich hustotu.

9. Pití kávy může, ale jen do té míry

kávy se vám neublíží, pokud budete jíst střídmě, tedy ne více než dva šálky denně.

10. Sport

Není třeba provozovat maraton nebo strávit polovinu platu na předplatné tělocvičny. Dokonce i malé klidné cvičení bude přínosem pro kosti, jako je denní půlhodinovou procházku nebo na bazén aktivita dvakrát týdně. Cvičení nejen zvýší hustotu kostí, ale také pomůže udržet flexibilitu a zlepšit vaše celkové zdraví.

Tak proč ne začít používat tyto jednoduché tipy dnes?


5 Způsobů, jak se zbavit zadržování tekutin v těle

5 Způsobů, jak se zbavit zadržování tekutin v těle

Užitečné návyky věděli jste, že existuje mnoho způsobů, jak se zbavit zadržování tekutin v těle? Naše tělo - velmi důmyslný mechanismus, skládající se z několika vzájemně propojených systémů, které potřebují správně pečovat o ně hladce . Samozřejmě, pokud nechcete starat o své tělo, které by mohly rozvíjet zdravotní problémy, bude mnohem vyšší.

(Užitečné návyky)

Produkty určené ke spotřebě pro čištění přírodního tepny

Produkty určené ke spotřebě pro čištění přírodního tepny

Užitečné návyky Výživa hraje důležitou roli ve zdraví těla, takže je důležité konzumovat potraviny té nejvyšší kvality. Nyní obchody a bazary jsou přeplněné obrovské množství „plíce“ produkty , z nichž mnohé jsou velmi škodlivé a může vést k obezitě, kardiovaskulárních chorob a hormonálních poruch. Problém je v tom, že potravinářský průmysl a reklama byl schopný prodávat velké množství spotřebitelů a podněcovat dezinformace vstoupit do svého jídelníčku není vždy užitečné pro produkty těla.

(Užitečné návyky)