10 Přikázání se vypořádat se stresem a únavou


10 Přikázání se vypořádat se stresem a únavou

užitečné návyky Únava je obvykle dočasné a je výsledkem fyzické námaze, nedostatek spánku a špatnou výživou i během dne. Může se však vyvine chronická únava, která nezmizí rychle, ale zůstane po delší dobu a může narušit normální život.

Co způsobuje vyčerpání nebo chronickou únavu? Mohou být způsobeny různými faktory, od nemoci až po nedostatek vitamínů nebo deprese. V dnešním článku bychom se však rádi zaměřili na únavu, která způsobuje stres.

Tento denní tlak je obtížně ovladatelný a může být docela oslabující. Změna návyků a touha vyřešit stresovou situaci určitě pomohou. Avšak dietní kontrola a dodržování následujících tipů také pomohou urychlit proces obnovy. Vyzkoušejte tyto tipy k boji proti stresu a únavě v praxi dnes!

1. Začněte den se sklenicí teplé vody s citronem

Je to ideální způsob, jak pidluzhnyty tělo odstranění toxinů a posilují imunitní systém. Citronová šťáva je truhla s pokladem vitamínů a minerálů, které pomáhají bojovat proti vyčerpání a únavě. Začněte jej pít denně po dobu 5 dnů. Udělejte si přestávku na víkend a znovu pijte. Rozdíl si všimnete!

2. Ano, ovesné vločky je skvělé pro řízení stresu.

Ovesná vločka je super výživa bohatá na vitamíny, minerály a živiny.Navíc je také užitečné pro nervový systém. Obsahuje alkaloid nazvaný "avenin", který působí jako mírné sedace. To vám pomůže začít den uvolněnějším a naplněným správnými živinami, abyste zabránili klasické ranní únavě.

3. Pouze jeden šálek kávy denně a ne sycené nápoje

Káva je přírodní stimulant, a vzhledem k jeho energetické vlastnosti a vysoký obsah antioxidantů, dobré ráno vypít šálek kávy při snídani. Pomůže vám probudit a zlepšit svou náladu.

Je však velmi důležité, aby tato denní dávka nebyla překročena a po poledni nepijte kávu. Protože nervový systém je již změněn ze stresu, kofein obsažený v kávě může zhoršit nervozitu. také třeba poznamenat, že mnoho lidí, kteří trpí stresem nebo vyčerpání často uchylují ke konzumaci sycených nápojů, aniž by si uvědomil nebezpečí, které představují pro zdraví.

Vysoká hladina cukru (i u "lehkých" nápojů) přispěje k dalšímu zhoršení únavy. Vyhledejte místo toho přírodní ovocné šťávy nebo vypijte sklenici vody s citronem.

4. Střední fyzické cvičení denně

Navzdory pocitu únavy, musíte se snažit vzpomenout, že důvodem pro tento typ vyčerpání je stres. Jedním ze skutečně účinných způsobů, jak se s ním bojovat, jsou fyzická cvičení, jako je chůze, plavání, jízda na kole nebo dokonce i tanec. Zvýší hladinu endorfinů a zlepší zdraví srdce.

5. Spánek 8 hodin denně a 20 hodinách spánku v odpoledních hodinách

I když nemůžete spát, zavřete oči a snažte se relaxovat. Tvé tělo a mysl potřebují tohle. Nezapomeňte dodržet určitý plán: jíst a jít spát ve stejnou dobu každý den. To vám pomůže užívat si nejlepší kvalitu spánku, stejně jako překonat stres a únavu.

6. Dýchat čistý kyslíkem v přírodním prostředí

Najděte si trochu času po celý den, abyste si užívali přírodu. Strávte půl hodiny na čerstvém vzduchu tam, kde jsou stromy. Cítíte čerstvý vítr, slunce na obličeji, hluboce dýchat a odvrátíte mysl. Nemyslete si a nechte se zabalit do přírody. To opravdu vyléčí.

7. Přírodní cukr bez jogurtu

Přírodní jogurt je velmi dobrý pro snídaně nebo poledne. Pomáhá obnovit střevní flóru a podporuje sekreci serotoninu - hormonu, který reguluje a zlepšuje náladu.

Je také skvělý pro úlevu od stresu a kontrolu tělesné teploty pro lepší spánek v noci.

8. Horká čokoláda bez cukru

Přírodním zdrojem antioxidantů, vápníku a hořčíku je tmavá čokoláda. Je skvělé pro snížení únavy a účinků stresu. Milujeme ho! Takže držte na dosah ruky tmavé čokolády. Denní množství, které má být spotřebováno, je 30-60 g.

9. Ryby, ne červené maso

Červené ryby jsou bohaté na bílkoviny a zdravé mastné kyseliny. Je to hlavní potravinářský výrobek, který musí být zahrnut do stravy, aby bojoval proti únavě a stresu.

Losos, pstruhy a sardinky pomohou snížit hladinu kortizolu v krvi. Mohou dokonce pomoci při prevenci bolesti hlavy a bolesti kloubů, které jsou často spojeny se stresem. Ryba je opravdu užitečná, takže na to nezapomeňte!

10. sklenku červeného vína denně

Sklenka červeného vína denně je dobré pro srdce, reguluje krevní tlak, snižuje hladinu cholesterolu a pomáhá v boji proti úzkosti a stresu. Nezapomeňte vždycky pít víno v mírných množstvích.


Příznaky a prevence artritidy

Příznaky a prevence artritidy

Artritida, která je také někdy nazývá osteoartróza - je onemocnění, které postihuje klouby a způsobuje opotřebení chrupavek na špičkách kostí. Z ní často postihuje starší lidi. Čtěte dál a dozvíte o příznacích a způsobů, jak zabránit artritidy. Kromě věku osoby, několik faktorů, které mohou mít vliv na výskyt tohoto onemocnění.

(Užitečné návyky)

5 Potravin, které byste neměli jíst víc než kdy jindy

5 Potravin, které byste neměli jíst víc než kdy jindy

Užitečné návyky Lidé často mají zájem o to, co jíst a co by neměl. Například protein po cvičení, celozrnných výrobků, ryb nebo mořských plodů. Odpověď na všechny tyto otázky je téměř jedna: můžete nebo nemůžete. Ačkoli je někdy vše relativní. Proč? Koneckonců, jsme jiní a to, co vyhovuje jedna nemusí vyhovovat druhému.

(Užitečné návyky)