Hluboké dýchání: 7 vědecky prokázané přínosy Tento zvyk návyky


Hluboké dýchání: 7 vědecky prokázané přínosy Tento zvyk návyky

Užitečné Hluboké dýchání nebo pomalé dýchání je neoddělitelně spojené s mírem a wellness. K tomu musíte pravidelně cvičit.

Hluboké dýchání - je to taková technika, když člověk zvykne dýchat hluboko do vzduchu a zpomaluje uvnitř kyslíku. Poté musíte pomalu dýchat vzduch. Tato dýchací technika je často používána v józe a praxi péče.

Je třeba poznamenat, že kromě těchto praktik, které jsou neoddělitelně spojeny s buddhismem a meditací, je tato technika zřídka používána v každodenním životě.

Bohužel, málo z nás přemýšlí, jak správně dýcháme.

Může být zajímavé přečíst si výsledky studie provedené vědci na Stanfordské univerzitě. Jeho cílem bylo zjistit, jaký druh zdraví má člověk zhluboka dech. V důsledku toho získali odborníci zajímavé závěry.biochemik Mark Krasnov, pod jehož vedením se tato práce byla provedena, tvrdí, že tato technika se aktivuje určitou skupinu neuronů, které podporují relaxaci, aby nás více pozorný a obnovit emocionální rovnováhu, uklidňující napětí.

Takže tato technika

je poměrně jednoduchá a přístupná každému z nás. Každá osoba je vyzývána, aby pravidelně cvičila hluboké dýchání. Vše, co potřebujete, je otevřít ústa a hluboce vdechnout vzduch. Je to nutné bez spěchu, s malými pauzy.

Možná už máte tento užitečný zvyk. V tomto případě vám můžeme jen poblahopřát!

V dnešním článku budeme hovořit o výhodách hlubokého dechu pro zdraví. 1. Hluboké dýchání zmírňuje stres a nervové napětí

Dýchání je prováděno osobou nevědomky. Dýcháme kyslík, abychom plnili buňky našeho těla energií.

Potom vydechujeme oxid uhličitý - produkt, který vyplývá z dechu buněk.

Tento úžasný proces je schopen

přinést skvělé přínosy pro zdraví. Za to by mělo být dýchání rytmické a hluboké, s pauzy. Každý z nás ví, že bohužel není vždycky dýchat. Například, když se bojíte nebo máte pocit panice, dýchání je krátké a rychlé. Přestanete zhluboka nadechnout, což činí srdeční rytmus častější.

Hluboké dýchání může

regulovat práci parasympatického nervového systému, pomáhá relaxovat : srdce zpomaluje svůj rytmus a vnitřní svět je plný harmonie.Navíc hluboké dýchání zmírňuje napětí ve svalech. V tomto případě kyslík vstoupí do těla postupně, ale nepřetržitě a

svaly se uvolní. V této chvíli sympatický nervový systém

přestává stimulovat produkci kortizolu a adrenalinu. Výsledkem je, že vaše tělo a emoce jsou opět v harmonickém stavu.

2. Stimuluje uvolňování toxinů

Zajímavá skutečnost:

tělo je vytvořeno takovým způsobem, že je schopen odstranit většinu toxinů dýcháním. Oxid uhličitý je přírodní struska, která vzniká v důsledku metabolických procesů v lidském těle. Naše tělo by mělo být pravidelně čistit od této látky.

Bohužel, rychlé dýchání neumožňuje správné čištění plic od oxidu uhličitého.

Proto je důležité pochopit důležitost hluboké dýchací praxe a

jej podat alespoň 10 minut třikrát denně. 3. Hluboké dýchání zklidňuje bolest

Často vás podvědomě zadržuje dech, když máte něco, čím byste ublížili.

Tento přirozený mechanismus je vyvolán mozkem v těch okamžicích, kdy dostanete bolestivou ránu, šok nebo zranění.

Nicméně, pokud trpíte chronickou bolestí v důsledku artritidy, červeného lupus nebo fibromyalgie,

hluboké dýchání vám přinese úlevu. Zkuste

podržte dech na několik vteřin a poté proveďte hluboké sekvenční dechy. Stimuluje vývoj endorfinů - přirozených analgetik, které naše tělo produkuje.

4. Zlepšuje držení těla

Pokud začnete cvičit tuto techniku ​​nyní,

vaše postavení bude lepší. To platí zejména o zádech a krku. Plnění vzduchem je snadné,

stimulujete páteř k harmonické, přirozené a správné poloze. Ujistěte se, že se to pokusíte!

5. Hluboké dýchání stimuluje lymfatický systém

lymfatický systém je nedílnou součástí imunitního systému těla. Skládá se z

velkého počtu lymfatických cév, tkání, orgánů a uzlů, které vykonávají řadu důležitých funkcí. Například

lymfatická tekutina odstraňuje mrtvé buňky a další odpad z těla.Hluboké dýchání

normalizuje průtok lymfy, stimuluje tělo k vyčištění toxinů. Výsledkem je zlepšení práce orgánů a systémů těla. 6.

zajišťuje, že srdce Možná vás bude zajímat, že během aerobního cvičení tělo využívá tuk jako zdroj energie, a při síle - glukózu.

cvičit hluboký dech také považovat

za skvělé aerobní cvičení.díky ní,

zdraví vašeho kardiovaskulárního systému bude silnější a tělo bude snadnější spalovat tuky. 7. Hluboké dýchání zlepšuje trávení

Hluboké dýchání má také příznivý vliv na trávení.

Všechno je velmi jednoduché.

Když naše tělo pravidelně dostává hodně kyslíku, orgány trávicího systému také dostávají více kyslíku . V důsledku toho se jejich práce zlepšuje.Kromě toho takový zvyk

zvyšuje průtok krve a stimuluje střevní peristaltiku .Nemělo by se zapomínat, že hluboké dýchání

normalizuje fungování nervového systému , čímž se cítíte méně pravděpodobné. Má také pozitivní vliv na trávení.V důsledku toho začne střeva absorbovat živiny, které s ním přicházejí spolu s jídlem!

Už jste se někdy rozhodli připojit k této užitečné praxi? Teď pochopíte, jaké jsou výhody hlubokého dechu. Snažte se začít tuto jednoduchou techniku ​​používat dnes a zjistíte, jak se vaše pohoda začne zlepšovat.

Yoga: Šest aspekty pozitivní psychologický dopad

lidé praktikují jógu již více než tisíc let, a v poslední době je stále více populární v každodenním životě velkého počtu lidí.


Meditace při chůzi za účelem zničení negativních emocí

Meditace při chůzi za účelem zničení negativních emocí

Když chodíte hodně, přínosem je celé tělo. Během chůze nebudete jen ztratit pár kilo navíc, ale se zbaví tvrdých myšlenek , které vám nedávají po celý den odpočinek. Pokud chcete relaxovat a dosáhnout emocionální catharsis, doporučujeme vám zvládnout praxi meditace při chůzi. Ve světě je tato praxe známá jako "dýchací gymnastika".

(Užitečné návyky)

Proč je důležité správně plakáty

Proč je důležité správně plakáty

Užitečné návyky Podle studie zveřejněné v časopise PsycNet , slzy jsou známkou toho, že něco důležitého děje v životě. Schopnost plakat je nepochybně akt odvahy a úlevy , stejně jako zjevení. Odborníci z emoční psychologie doporučují, aby lidé využili příležitosti k pláči ve chvílích hořkosti nebo velkých obtíží.

(Užitečné návyky)