úžAsné výhody hořčíku


úžAsné výhody hořčíku

užitečné návyky tělo potřebuje hořčík pro produkci energie a syntéze bílkovin a tuků, jakož i pro regulaci činnosti svalů a nervového systému. Navzdory svému významu 75% populace trpí nedostatkem hořčíku.

Tento nedostatek způsobené špatnou stravou (spotřeba zpracovaných zrn v potravě a nedostatek zelené listové zelenině), přetížení půdy a používání organických namísto chemických hnojiv.

Proč potřebujeme hořčík?

Hořčík je nezbytný pro fungování stovek enzymů v těle, včetně těch, které přenášet, ukládat a využívat energii. Je nutné, aby:

  • syntetizovat bílkoviny, které tělo potřebuje pro buněčné dělení a reprodukci.
  • Elektrické signály, které tělo používá pro komunikaci s sebou.
  • stabilizovat krevní tlak, cévní tonus, přenos elektrických impulsů mezi neurony a průtoku krve.
  • Svalová práce.
  • Hořčík je zvláště důležité pro tvorbu zdravé kosti, jakož i vápníku a vitaminu D.
  • uvolnění dostatečného množství serotoninu - neurotransmiteru, který reguluje náladu. Nedostatek hořčíku může způsobit hlubokou depresi.

„Život s nedostatkem hořčíku - je touha řídit auto bez paliva v nádrži.“

Vztah mezi vápníku a hořčíku

hořčíku v naší stravě, než vápník mnohem méně. Nicméně, jsme se věnovat větší pozornost na poslední živiny, a to navzdory skutečnosti, že oba jsou nezbytné pro silné a zdravé kosti.

málo lidí si uvědomit, že vápníku hořčíku potřebné, aby byly užitečné pro organismus. například nadbytek vápníku může blokovat absorpci hořčíku, což může nepříznivě ovlivnit zdraví.

Obě látky spolupracují jako hořčík reguluje buněčnou absorpci vápníku. Pokud hořčík nestačí, a příliš mnoho vápníku v buňkách, může způsobit záchvaty, migrény, úzkosti, a tak dále.

Kromě toho hořčík pomáhá rozpouštět vápníku v krvi a zabraňuje tvorbě ledvinových kamenů. Je třeba dávat pozor na to, protoževyužití vápníku bez hořčíku pro léčbu osteoporózy může přispět k tvorbě ledvinových kamenů!

Proč existuje zvýšené riziko nedostatku hořčíku?

Jak jsme již zmínili, normální strava neposkytuje dostatek hořčíku. Ale proč se to děje?

Zpracované potraviny

Potravinářský průmysl ve výrobním procesu snižuje obsah hořčíku spolu s dalšími živinami. Například, kdykoli se pšenice zpracovává na bílou mouku, ztratí se 90% jejího přirozeného obsahu hořčíku.

Totéž se stává, když melasa převádí na cukr: ztrácí 98% hořčíku. Kromě toho, vaření nebo mražení zeleniny také snižuje obsah tohoto minerálu.

Výživové doplňky jako aspartam, glutamát sodný a alkohol redukují dodávky hořčíku.

Dyspepsie a použití antacid

Pokud je vaše strava založena na zpracovaných potravinách, máte větší pravděpodobnost, že trpíte žaludeční poruchou. Z tohoto důvodu jsou často užívány syntetické antacidy, které neutralizují kyselinu chlorovodíkovou v žaludku. To zabraňuje správné absorpci hořčíku.

Způsoby kultivace

Jak jsme již zmínili, většina našich potravin je pěstována na přetížené půdě, vyčerpané na hořčíku a dalších nerostných surovinách. Hořčík, který by měl být přítomen v našem jídle, prakticky neexistuje.

Léky

Mnoho léků, včetně diuretik, antikoncepčních přípravků, inzulínu, kortizonu a některých antibiotik způsobuje, že tělo ztrácí hořčík.

Důsledky nedostatku hořčíku

Tento seznam je pouze částečnou generalizací onemocnění a poruch, které přímo souvisí s nedostatkem hořčíku. Mohou být vyléčeny zvýšením spotřeby tohoto minerálu.

Útoky úzkosti a paniky

Hořčík pomáhá vyrovnat se se stresovými hormony a regulovat funkce mozku.

Deprese

Odborníci potvrzují, že zvýšení úrovně deprese z období druhé světové války lze vysvětlit snížením obsahu hořčíku v půdě.

Astma

Hořčík uvolňuje bronchiální plicní svaly.

Vylučování

Hořčík pomáhá regulovat peristaltiku pohybu střevních svalů. Spotřeba hořčíkového mléka opravdu eliminuje tuto poruchu.

Diabetes

Hořčík pomáhá inzulínu přenášet glukózu do buněk. Pokud to nestačí, glukóza se hromadí v tkáních, což způsobuje stres a poškození glykemie.

onemocnění srdce

nedostatek hořčíku je častý u lidí se srdečním onemocněním. Z tohoto důvodu je hořčík účinným prostředkem k léčbě srdečních záchvatů a arytmií.

Zvýšený krevní tlak

Jak bylo uvedeno výše, hořčík reguluje krevní tlak a vazokonstrikci. Nespavost

Hořčík reguluje sekreci melatoninu - hormon, který reguluje spánkový cyklus. Nervové poruchy

Jak již bylo zmíněno, nedostatek hořčíku může způsobit křeče, migrény a dokonce ostrou bolest. Osteoporóza

bez tělesa hořčíku nemůže správně používat vápníku, což může vést k osteoporóze.

Jaké potraviny jsou dobrým zdrojem hořčíku?

Některé potraviny jsou velmi bohaté na hořčík. V 100 g dávkách těchto potravin obsahovat vhodné množství hořčíku:

  • mandlovníku: 270 mg
  • Fazole: 37 mg
  • arašídy: 175 mg
  • zelené zelí: 57 mg
  • pšeničných klíčků: 336 mg
  • řasy: 760 mg
  • Millet: 162 mg
  • Pšeničné otruby: 490 mg

jak vidíte, bohatá na této živiny potraviny s celozrnné výrobky a organicky pěstované bylinky, stejně jako vysoce kvalitní mořské soli a řas.

Jak se doplňky?

Spotřeba hořčíku je třeba vzít v úvahu množství vápníku dostanete. doplňky by měly být přijata v poměru 1: 1 nebo 2: 1 ve prospěch vápníku. To znamená, že správná rovnováha je třeba vzít dvakrát více vápníku než hořčíku.

Nicméně, většina lidí v současné době spotřebuje asi 10 krát více vápníku než hořčíku. Je nutné získat 800-1400 mg vápníku denně. Například pokud budete mít 1000 mg vápníku by měla být přijata nejméně 500-800 mg hořčíku.

Hořčík je k dispozici v různých formách. Například můžete koupat v Epsom soli, která je bohatá na hořčík, a bude vstřebává kůží obnovit optimální hladinu.

Můžete si také vzít to ve formě tobolek malých dávkách dvakrát denně. Můžete nastavit požadovanou částku, a to vždy udržet rovnováhu mezi vápníkem a hořčíkem.

překračování limitů může být průjem, takže to je nejlepší rozdělit dávku a vezměte je na lačný žaludek, nebo po jídle získat denní potřeby.

Vždy vzít tyto doplňky pod lékařským dohledem, protože každý tělo má své zvláštnosti.


Posilovat poškozené kolena s těmito cviky

Posilovat poškozené kolena s těmito cviky

Kolena - to jsou složité klouby. Obvykle jsou náchylné ke zranění. K tomu dochází kvůli mnoha krokům, které je potřeba provést v různých akcích. Skládají se z tenké chrupavky, svalů a kostí. Společně s jinými kolenními kostimi mohou podporovat tělesnou hmotnost. Jakýkoli problém, který ovlivňuje práci kolen, obvykle snižuje kvalitu života.

(Užitečné návyky)

Večerní návyky pro pěkné ranní vystoupení

Večerní návyky pro pěkné ranní vystoupení

Užitečné návyky Většina žen chtějí probudit v dopoledních hodinách krásné, ale v důsledku stresu a únavy obvykle jdou do postele, aniž by večerní léčby pro krásu. Nicméně, když tak učiníte, zapomínáme, že v noci, pokožka zotaví, stává čerstvý druhý den ráno. Pokud nebudete dodržovat tyto večerní návyky, pak nakonec začnou všímat nedokonalosti pleti a zrychlené stárnutí.

(Užitečné návyky)