7 „Nevinné“ návyky, které způsobují hormonální nerovnováha


7 „Nevinné“ návyky, které způsobují hormonální nerovnováha

Zajímavé skutečnosti Hormony hrají velmi důležitou roli v těle. Koneckonců jsou zodpovědní za regulaci základních tělesných systémů.

Tato chemická vysílačů, které emitují žláz s vnitřní sekrecí, které stimulují růst buněk a některých kognitivních procesů.

Dokonce se přímo podílejí na metabolismu, růstu a sexuální funkce, hormonální rovnováhu proto nesmírně důležité pro zdraví.

Problém je v tom, že lidé mají často hormonální problémy, protože některé faktory mohou přerušit práci nebo sekreci hormonů.

Výsledkem je, že tělo začíná řetězec negativních reakcí. Pokud nejsou kontrolováni, může vést k různým nemocem.

však mnozí lidé nejsou vědomi, že jejich každodenní „neškodný“ návyky mohou způsobit hormonální nerovnováhu.

Zjistěte o nich!

1. Špatná poruchy spánku nebo spát méně než je doporučená doba trvání spánku významně zvyšuje riziko hormonální problémy.

Bylo prokázáno, že existuje úzký vztah mezi spánkového cyklu a vylučování některých důležitých hormonů,zejména u žen.

Hormonální nerovnováha dokonce ovlivňuje náladu, hladinu cukru v krvi a tělesnou hmotnost.

nízkokalorická dieta 2. Odstranění veškeré zdroje tuků ze stravy - ve skutečnosti je to nejhorší, co můžete udělat, když se snaží zhubnout.

I když je pravda, že tuk obsahuje velké množství kalorií, není pravda, že všechny tuky jsou škodlivé pro tělo.

zdravé tuky, jako jsou omega-3 mastných kyselin, které jsou pod kontrolouzánětu a pomáhají regulovat hormony, jako je estrogen a progesteron. Omezte příjem tuků

skutečně zvyšuje pravděpodobnost vzniku obezity a nepravidelnou menstruaci nebo výskyt cyst.

Dobré tuky lze nalézt v potravinách, jako jsou: tučné ryby

  • olivový olej avokádo ořechy

semena 3. Pasivní život

fyzická nečinnost nebo sedavý životní styl má hodně co do činění s hormonální nerovnováhou. To se týká jak mužů, tak žen.

Cvičení stimuluje sekreci endorfinů - chemická látka, která se uvolňuje v mozku, aby podporovaly smysl pro harmonii a energie.

To je také úzce souvisí s kontrolou pohlavních hormonů, protože cvičení udržuje schopnost kontrolovat jejich libido.

4. Zneužívání zpracovaných potravin

Zpracované maso a další potraviny jsou vynikající a mohou přidat přílohu k pokrmům.

Je špatné, že jsou plné přidaných chemikálií. Časem způsobují hormonální nerovnováhu, metabolické problémy a dokonce i rakovinu.Jsou spojeny se zvýšením hladiny kortizolu - chemické látky spojené s

stresem, depresí a podrážděností. 5. Příliš časté používání antiseptické

To může znít ironické, ale ve skutečnosti bylo prokázáno, že

nadměrné používání dezinfekce rukou může mít nepříznivé účinky. Přestože mnoho lidí považuje tento zvyk za dobrý, změní rovnováhu mezi zdravými a patogenními bakteriemi a oslabí imunitní systém.

Chemikálie v něm zvyšují riziko zánětu a nerovnováhy hormonů.

Takové sloučeniny, jako je triclosan, eliminují rovnovážnou hladinu estrogenu a ovlivňují hormony štítné žlázy. 6. Nadměrné cvičení

Všechny extrémy jsou škodlivé a Nadměrné cvičení není výjimkou.

Jako sedavý životní styl může zničit zdraví,

nadměrná fyzická aktivita může také vést k negativním důsledkům.

Strávit mnoho hodin v posilovně nebo provádět intenzivní cvičení zvyšuje hladinu stresových hormonů - kortizolu. Navíc v průběhu času ovlivňuje hormony, které regulují menstruační cyklus a plodnost.

7. Konzervované potraviny

Konzervy se mohou zdát jako rychlá a zdravá volba, ale ve skutečnosti to není.

V konzervovaných potravinách byly nalezeny chemické látky spojené s

různými typy hormonální nerovnováhy a onemocnění.

Konzervované potraviny jsou také plné konzervačních látek, jejichž přebytek může mít také negativní důsledky. Změna těchto návyků

je důležitá pro omezení vývoje onemocnění spojených s hormonálními problémy.

Rovněž stojí za to požádat lékaře, pokud máte pocit, že s vámi něco není, protože včasná detekce je klíčem k vyloučení komplikací.


Nedotýkejte se těchto 4 částí těla bez mytí rukou

Nedotýkejte se těchto 4 částí těla bez mytí rukou

Jako dítě vaše matka zřejmě vyvinula veškeré úsilí, aby vás naučila osobní hygienu. Ruční mytí je jedním z nejdůležitějších návyků. Důvodem je, že během dne se dotýkáme mnoha věcí, které jsou plné bakterií. Pokud nemáte dobrou hygienu, bakterie se hromadí ve vašich rukou a mohou snadno ohrozit vaše zdraví, pokud si nejste opatrní.

(Zajímavosti)

Jak udělat domácí kondicionér pro prádlo

Jak udělat domácí kondicionér pro prádlo

Kondicionéry na prádlo se staly jedním z nejčastěji používaných prostředků pro praní prádla. Chrání tkaninu vašich oblíbených oděvů a neutralizuje vůně, proto je hezké se obléknout příště. Existuje mnoho komerčních produktů, které mají různé objemy, chuť a ceny. Ale pro ty, kteří upřednostňují organické a zdravé možnosti, jsou domácí přísady z přírodních složek, které nejsou vůbec drahé a snadno dostupné.

(Zajímavosti)